طرز تهیه بورانی کدو سبز رژیمی با ماست، خوشمزه و ویژه رژیمی ها

طرز تهیه بورانی کدو سبز

 

یکی از انواع بورانی ها است که به بسیار خوشمزه و مقوی می باشد. بورانی ها از زمان شاه اسماعیل توسط فردی به نام محمد علی باورچی بغدادی کشف شدند وی هر غذای گوشتی را کنار بورانی سرو می کرد و انواع بورانی ها را در آن زمان تهیه می کرد اما بورانی در کشورهای دیگر مانند هند و انگلیس هم تهیه می شود اما بورانی کدو سبز با وجود مقداری بالای کلسیم در ماست برای کودکان و نوجوان که در سن رشد هستند و افرادی که پوکی استخوان دارند بسار مفید است، بورانی کدو سبز به دلیل فیبر بالا کالری بسیار کمی دارد و احساس سیری بیشتری در فرد ایجاد می کند و می توانید این بورانی را در کنار غذاهای رژیمی خود مصرف کنید اما فیبر موجود در کدو باعث افزایش باکتری های مفید و کاهش باکتری های مضر در معده می شود همچنین بورانی کدو سبز متابولیسم بدن را افزایش می دهد و باعث سوخت و ساز بیشتر می شود. امروز در پارسی دی بورانی کدو سبز رژیمی با ماست بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماست چیکده۱ لیوان
کدو سبز۱ عدد
سیر۲ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه بورانی کدو سبز رژیمی

مرحله اول : آماده سازی کدو

ابتدا کدو ها را خوب بشورید و پوست بگیرید و آنها را بخارپز کنید اگر دستگاه بخارپز در منزل ندارید می توانید یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید کف آن مقداری آب بریزید سپس یک آبکش روی آن قرار دهید آب داخل قابلمه نباید با سبد برخورد داشته باشد کدوهای پوست گرفته را داخل سبد گذاشته و درب قابلمه را ببندید و حرارت را ملایم کنید تا کدو ها بخارپز شوند البته اگر دوست داشته باشید می توانید کدوها را به صورت خام و نپخته رنده کنید.

مرحله دوم : مخلوط کردن بورانی کدو سبز

وقتی کدو سبزها پخته شدند آنها را رنده بزنید. ماست چکیده را داخل ظرف مورد نظر ریخته و کدو ها را به آن اضافه کنید و سیر را پوست بگیرید و پوره کنید سپس به همراه نمک و فلفل سیاه به ماست اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم : تهیه بورانی کدو سبز

بورانی کدو سبز ما حاضر شد چون طبع این بورانی سرد است بهتر است مقداری پونه خشک به آن اضافه کنید تا طبعش متعادل شود سپس بورانی را در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود سپس خنک که شد به همراه غذاهای خود سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بورانی کدو سبز

  1. انتخاب ماست در تهیه بورانی بسیار مهم است حتما از ماست چکیده و خامه ای استفاده کنید و قبل از درست کردن بورانی کدو سبز مزه و طعم ماست را بچشید تا شیرین باشد.
  2. اگر سیر در دسترس ندارید از پودر سیر استفاده کنید و یا اگر کلا طعم سیر را دوست ندارید می توانید حذف کنید.
  3. می توانید کدو ها را رنده ریز کنید یا پوره کنید تا بورانی شما کاملا سبز رنگ شود.
  4. می توانید کدو ها را بجای بخار پز کردن داخل تابه کمی تفت دهید.
  5. بجای پونه از شوید خشک هم می توانید در تهیه این بورانی استفاده کنید.
  6. این بورانی را بلافاصله هم می توانید سرو کنید ولی همه بورانی ها اگر زمانی در یخچال بمانند و جا بیفتند طعم و مزه خوبی به خود می گیرند.
  7. به دلخواه می توانید پودر دارچین نیز به بورانی کدو سبز اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه