طرز تهیه کیک به و هویج پوک و خوشمزه و ساده با دارچین و گردو

طرز تهیه کیک به

 

یکی از کیک های بسیار ساده و خوشمزه است که همزمان در فصل پاییز و زمستان با رسیدن به زرد و خوش عطر می توانید آن را تهیه کنید. ترکیب کیک به با هویج و دارچین طعم بهشت را می دهد که می توانید آن را برای یک بار تست کنید. برای تهیه این کیک باید به پوره شود، پس باید ابتدا به را بپزید سپس با کمک غذاساز یا گوشتکوب برقی یا دستی آن را له کنید. به یکی از میوه های بسیار معروف است که به آن سیب طلایی نیز می گویند. شما می توانید با به انواع دسرها و خورشت ها را تهیه کنید و از خواص خوب آن بهرمند شوید. به برای زنان باردار و مردان بسیار مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک به را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
آرد۲ پیمانه
روغن مایع۳/۴ پیمانه
ماست۱/۴ پیمانه
پوره به۳/۴ پیمانه
هویج رنده شده۱/۴ پیمانه
گردو خرد شده۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
وانیل۱/۴ ق مربا خوری
پودر دارچین۱/۲ ق چای خوری
جوز هندینوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک به و هویج با طعم دارچین و گردو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. در ادامه آرد و بیکینگ پودر و جوز هندی و پودر دارچین را باهم مخلوط و سه بار کنید و جدا بگذارید. به را پوست بگیرید و به ۱ لیوان آب بگذارید تا پخته و نرم شود. سپس صبر کنید تا کمی خنک شود و بعد در مخلوط کن یا غذاساز ریخته و پوره کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و به مدت ۷ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود. در ادامه ماست به دمای محیط رسیده را افزوده و هم بزنید و بعد روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک به

در ادامه مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. در انتها مخلوط پوره به و هویج رنده شده و گردو را اضافه کنید و به آرامی مواد را فولد کنید تا مخلوط و یکدست شود. قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله چهارم: پخت کیک به و دارچین

حالا قالب را سه بار به سطح کوبیده و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک پخته شود. در انتها می توانید گریل را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود. سپس بعد از خنک شدن در دیس دلخواه کیک را برگردانید و با به پخته شده تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک به و هویج به روش قنادی

  1. گردو قابل حذف است.
  2. جوز هندی برای عطر بیشتر استفاده شده است و می توانید حذف کنید.
  3. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه