طرز تهیه کیک کدو تنبل [بدون فر] ساده و خوشمزه با دارچین و گردو

کیک کدوتنبل بدون فر

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است. کیک کدو تنبل یکی از کیک های پاییزی و بسیار ساده است که می توانید با فر و بدون فر آن را در منزل تهیه کنید. این کیک خوشمزه با پوره کدو تنبل تهیه می شود و برای رسیدن به پف عالی باید از بیکینگ پودر و جوش شیرین در کنار هم استفاده کنید. اما برایس پخت کیک بدون فر از قابلمه استفاده کنید و آن را روی شعله پخش کن قرار دهید تا کاملا داغ شود. می توانید این کیک را در توستر یا سولاردم نیز تهیه کنید. برای تهیه این کیک از انواع قالب ها می توانید در فر استفاده کنید. طعم این کیک فوق العاده است و بهترین گزینه برای شب نشینی روز های سرد زمستان می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک کدو تنبل بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
گردو نگینی شده۱ پیمانه سر خالی
پوره کدو تنبل پخته۱ پیمانه
آرد قنادی۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
جوش شیرین۱ ق چای خوری
نمک۱ پنس
دارچین۱ ق مربا خوری
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک کدو تنبل ساده و خوشمزه با گردو

مرحله اول: پخت کدو تنبل

ابتدا ۴۵۰ گرم کدو تنبل را پوست بگیرید و تکه تکه کنید و با کمی آب داخل قابلمه قرار دهید تا پخته شود. صبر کنید تا آب داخل قابلمه کاملا پخته شود. سپس آن را با گوشتکوب برقی یا دستی خوب له کنید. دقت کنید اصلا نباید کدو تنبل آب اضافی داشته باشد تا باعث شل شدن کیک شود.

مرحله دوم: آماده سازی

در ادامه تمام مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. آرد و بیکینگ پودر و نمک و جوش شیرین را باهم داخل کاسه ریخته و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود. قابلمه مورد نظر را کمی چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله سوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و دارچین وانیل داحل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و سبک شود در ادامه روغن مایع را نیز اضافه کنید و هم بزنید. سپس کدو حلوایی پخته شده بدون آب را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. در ادامه نصف آرد را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. سپس گردو را اضافه کنید و بعد مابقی آرد را افزوده و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک کدو تنبل در قابلمه بدون فر

در ادامه قابلمه داغ شده و گرم شده را از روی حرارت بردارید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید. حالا کیک را روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱ و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کیک کاملا پخته شود. بعد از پخت با خلال دندان چک کنید و روی دیس برگردانید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک کدو تنبل ساده

  1. می توانید کیک را در فر نیز بپزید برای این کار داخل فر ۱۸۰ درجه به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود.
  2. اگر پوره کدو تنبل آب داشته باشد کیک خمیری می شود.
  3. می توانید یا از وانیل یا دارچین استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه