طرز تهیه کیک هویج بدون شیر و ماست پوک و خوشمزه با گردو و دارچین

دستور پخت کیک هویج بدون شیر و ماست

طرز تهیه کیک هویج بدون شیر و ماست

 

کیک هویج بدون شیر و ماست یکی از روش های تهیه کیک هویج می باشد که خیلی خوشمزه و تست شده است و اصلا نگران نباشید این کیک به خوبی پف می کند و بافت بسیار خوبی دارد. در بعضی از رسپی از شیر یا ماست استفاده می شود و به دلیل آبدار بودن هویج امکان خمیر شدن کیک زیاد است ولی با این رسپی و ۲ تخم مرغ خیلی راحت می توانید کیک هویج تهیه کنید. بهتر است کیک هویج را داخل قالب میان تهی در فر تهیه کنید تا زودتر پخته شود و بافت بهتری داشته باشد. میزان گردو و دارچین به ذائقه شما بستگی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک هویج بدون شیر و ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک هویج بدون شیر و ماست و فر

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • هویج رنده ریز شده و خام ۲ عدد متوسط
  • روغن مایع ۳/۴ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • گردو خرد شده  ۳ ق غذا خوری
  • پودر دارچین ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه کیک هویج بدون شیر و ماست خیلی خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا قبل از شروع آشپزی همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک یک پیمانه شیرینی پزی یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. هویج را رنده ریز بزنید و پیمانه کنید. گردو را داخل هاون کمی بکوبید تا خرد شود. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ ها

در ادامه باید تخم مرغ مرغ را به همراه شکر و وانیل با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ وکشدار شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا تخم مرغ بوی زهم ندهد. سپس روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

آرد و بیکینگ پودر و دارچین را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود و بعد طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را فولد کنید و بعد هویج رنده شده و در انتها گردو را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود، در این مرحله مواد سفت است اصلا نگران نباشید و یعنی کار خود را درست انجام دادید.

مرحله چهارم: پخت کیک هویج بدون شیر و ماست

برای پخت کیک باید مواد را داخل قابلمه و روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود و برای پخت بدون کیک قابل میانی تهی را با روغن جامد چرب کنید و آردپاشی کنید و مواد کیک را داخل آن ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود و بعد گریل را روشن کنید و برای ۲ دقیقه روی کیک نیز طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک هویج بدون شیر و ماست با پف زیاد

  1. برای پخت در فر برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.
  2. می توانید مقدار گردو را کمتر بریزید.
  3. بعد از ریختن مواد در قالب سه بار به سطح بکوبید تا سطح کیک صاف شود.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه

  • مهدیه ۱ سال پیش

    مقدار ارد ذکر نشده!

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      رسپی اصلاح شد

      پاسخ