طرز تهیه هش براون سیب زمینی، صبحانه ساده و خوشمزه آمریکایی

طرز تهیه هش براون

 

یکی از محبوب ترین صبحانه ها در آمریکا می باشد که از سیب زمینی رنده شده یا خرد شده تهیه می شود. هش براون برای اولین بار در سال ۱۸۹۰ در شهر نیویورک ظاهر شد و تبدیل به یکی از صبحانه های اصلی در آمریکای شمالی شد که بیشتر روی کباب پزهای بزرگ تهیه می شود. در بعضی از مناطق آمریکا همراه با سیب زمینی خرد شده پیاز هم رنده می کنند. این غذا به حدی محبوب است که به صورت آماده و فریزر شده در سوپر مارکت ها موجود می باشد. هش براون در سال ۱۹۸۰ توسط شرکت مک دونالد و برگر کینگ مورد تجاری قرار گرفت. سیب زمینی قهوه ای بعدها به هش بروان معروف شد. امروز در پارسی دی طرز تهیه یک صبحانه خاص به نام هش براون را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار لازم
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

طرز تهیه هش بروان سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بشورید سپس رنده درشت بزنید و داخل یک کاسه آب سرد ریخته تا نشاسته اضافی آن خارج شود سپس آبکش کنید و خوب فشار دهید تا آبش کشیده شود و خشک شود کمی نمک به سیب زمینی ها بزنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

پیاز را نگینی ریز خرد کنید سپس داخل یک کاسه ریخته و به همراه تخم مرغ و ادویه ها و آرد اضافه کنید و با چنگال و یا همزن دستی هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند.

مرحله سوم: سرخ کردن سیب زمینی

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت گذاشته تا داغ شود سپس یک لایه سیب زمینی را داخل تابه ریخته تا تمام آن را در بر بگیرد سپس کمی اجازه دهید تا سرخ شود.

مرحله چهارم: تهیه هش براون

وقتی سیب زمینی ها کمی قهوه ای شدند مواد تخم مرغی را روی سیب زمینی ها ریخته و درب تابه را به مدت چند دقیقه بگذارید تا تخم مرغ خودش را بگیرد سپس مانند کوکو هش بروان را برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود به همین راحتی صبحانه خوشمزه ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه هش براون صبحانه

  1. می توانید از ابتدا سیب زمینی ها را داخل مایه تخم مرغی ریخته و مانند پنکیک سرخ کنید.
  2. می توانید مقداری پنیر پیتزا نیز اضافه کنید.
  3. اگر طعم پیاز را دوست ندارید حذف کنید.
  4. برای گرفتن روغن اضافی هش براون آن را روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه هش براون سیب زمینی، صبحانه ساده و خوشمزه آمریکایی
3 (60%) 2 votes