طرز تهیه ساندویچ بستنی آمریکایی شیک و مجلسی با طعم پنیر و قهوه

طرز تهیه ساندویچ بستنی

 

یکی از انواع دسرها می باشد که بسیار جذاب و خوشمزه است. اصالت این دسر بیشتر آمریکا شمالی و ایرلند است. در واقع یک لایه پنیری بین دو بیسکویت قرار می گیرد و طعمی همانند چیزکیک و تیرامیسو دارد. اما برای تهیه آن از بستین استفاده نمی شود و به خاطر ظاهر و شباهت آن به بستنی به این اسم مشهور شده است. شما می توانید ساندویچ بستنی را برای مهمانی و تولد های خود آماده کنید و از بیسکویت دلخواه خود برای قرار دادن مواد استفاده کنید. اگر به طعم دسرهای مختلف و بین المللی علاقمند هستید این پست را دنبال کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ساندویچ بستنی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پنیر ماسکارپونه۳۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۴ عدد
خامه قنادی۲۵۰ گرم
شکر۸۰ گرم
شیر عسل۱۰۰ گرم
آب۳۰ گرم
قهوه۴۰ گرم
شکلات چیپسی۱/۲ پیمانه
بیسکویت دلخواهبه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ بستنی با پنیر ماسکارپونه و طعم قهوه

مرحله اول: مخلوط کردن آب و شکر

ابتدا آب را به همراه شکر داخل یک شیر جوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر ذوب شود. نباید مواد بجوشد در حدی که مواد داغ شد و از اطراف ظرف شروع به قل زدن کرد کافی می باشد.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه زرده ها را از سفیده جدا کنید. زرده ها را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا زرده ها از لختگی خارج شوند. حالا همان طور که شربت یا همان آب و شکر داغ را به زرده ها به تدریج اضافه کنید و با همزن برقی خیلی سریع به مدت ۱ دقیقه مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پنیر را اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید تا یکدست شود. در ادامه شیر عسلی را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید و این مخلوط را کنار بگذارید. خامه قنادی را داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرید سپس به کاسه زرده ها اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا یکدست شود. در ادامه قهوه فوری یا اسپرسو را به همراه شکلات چیپسی به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه ساندویچ بستنی با پنیر خامه ای

حالا یک قالب مستطیل را انتخاب کنید. داخل ظرف سلفون بی اندازید. حالا یک ردیف بیسکویت دلخواه را کف ظرف بچینید. حالا کرم تهیه شده را روی بیسکویت ریخته و سطح آن صاف کنید. سپس روی مواد یک لایه بیسکویت قرار دهید و ظرف را به مدت ۱ شبانه روز در فریزر قرار دهید تا کاملا مواد منسجم و بستنی تهیه شود. برای سرو با چاقوی تیز آن را برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ساندویچ بستنی شیک

  1. خامه قنادی را بهتر است قبل از شروع کار از فریزر خارج کنید تا کمی نرم شود.
  2. می توانید از پنیر خامه ای نیز استفاده کنید.
  3. برای قهوه می توانید از اسپرسو را خود تهیه کنید یا از قهوه فوری استفاده کنید.
  4. طعم این دسر همانند تیرامیسو می باشد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه