طرز تهیه کوکی آمریکایی شیک و ساده با تکه های شکلات چیپسی

طرز تهیه کوکی آمریکایی

 

یکی از انواع کوکی ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. همان طور که از اسم کوکی پیداست برای کشور آمریکا می باشد. این کوکی در آمریکا بسیار معروف است و در بیشتر مارکت ها به فروش می رسد. شما می توانید این کوکی معروف آمریکایی را در خانه تهیه و با قهوه یا شیر گرم میل کنید. اما این کوکی با شکر قهوه ای و شکر سفید تهیه می شود که پیشنهاد می کنیم از شکر قهوه ای استفاده کنید تا رنگ کوکی خوش رنگ شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی آمریکایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۲۲۵ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شکر قهوه ای۱ پیمانه
شکر سفید۱/۲ پیمانه
گردو خرد شده۱ پیمانه
چیپس شکلات۱ و ۱/۲ پیمانه
آرد۲ و ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری

طرز تهیه کوکی آمریکایی با کره و گردو

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی همه مواد را اندازه کنید. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. سپس آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه کره را به همراه شکر سفید و قهوه ای داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی مواد را خوب هم بزنید تا یکدست و بوی خامی کره گرفته شود. در حین هم زدن کره باید دور کاسه را به اصطلاح دور گیری کنید تا همه کره هم بخورد و مواد یکدست و حجیم شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر کوکی

در ادامه باید دانه دانه تخم مرغ ها را اضافه کنید و با افزودن هر تخم مرغ ۱ دقیقه هم بزنید تا به خورد مواد برود. سپس گردو شکلات چیپسی را اضافه کنید و مواد را با لیسک هم بزنید. در انتها باید مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به تدریج به مواد اضافه کنید تا مخلوطی یکدست و خمیری بدست بیاید.

مرحله چهارم: پخت کوکی آمریکایی

در ادامه باید خمیر را نیم ساعت در دمای محیط استراحت دهید. می توانید خمیر را با غذاساز تهیه کنید تا گرم نشود و به روغن نیفتد. در ادامه از خمیر به اندازه گردو برداشته و در دست گرد کنید و داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید چیده و و به دلخواه روی هر کوکی کمی شکلات چیپسی بریزید و به مدت ۱۲ دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا کوکی ها پف کنند و پخته شوند. سپس بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی آمریکایی با کره و شکر قهوه ای

  1. برای فرهای برقی و توستر و سولاردم باید دما را ۱۶۰ درجه تنظیم کنید.
  2. می توانید مواد را با کمک اسکوپ روی سینی قرار دهید.
  3. باید کوکی ها را با فاصله از هم چیده، زیرا در هنگام پخت پهن می شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه