طرز تهیه دسر آمریکایی ساده و خوشمزه با سس شکلاتی مرحله به مرحله

دستور تهیه دسر آمریکایی

طرز تهیه دسر آمریکایی

 

دسر آمریکایی یکی از انواع دسر ها می باشد که فوق العاده ساده است و می توانید به راحتی این خوشمزه را برای مهمانی ها تهیه کنید. این دسر خوشمزه فوق العاده مجلسی است و می توانید داخل یک ظرف بزرگ تهیه کنید و برش بزنید و یا می توانید داخل کاسه های کوچک بریزید و به صورت تک نفره آن را سرو کنید. این دسر را می توانید برای مهمانی ها یا تولد ها به سادگی تهیه کنید. می توانید در انتهای پست ویدیو مربوط به این دسر را مشاهده کنید تا به شما کمک کند این دسر را به سادگی تهیه کنید. اما همان طور که از نام این دسر پیداست برای کشور آمریکا می باشد و با ذائقه ما ایرانی ها نیز هماهنگ شود. امروز در پارسی دی طزر تهیه دسر آمریکایی توپی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر آمریکایی

  • بیسکویت پتی پور کاکائویی ۱/۲ بسته
  • موز ۱ عدد
  • گردو خرد شده ۵ گردو
  • شکلات تخته ای ۳۰ گرم
  • خامه صبحانه ۳ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه دسر

  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۲ ق غذا خوری
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر آمریکایی توپی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بیسکویت پتی پور را باید پودر کنید. برای پودر کردن بیسکویت می توانید آن را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا له و پودر شود. گردو را با آسیاب خرد کنید و موز را با کمک چنگال له کنید.

مرحله دوم: تهیه گاناش

برای تهیه گاناش شکلاتی باید شکلات تخته ای را خرد کنید. می توانید از شکلات خرد شده یا سکه ای استفاده کنید. خامه صبحانه را داخل شیر جوش ریخته تا گرم شود. در ادامه شکلات خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. مواد را مداوم هم بزنید. خامه نباید بجوشد. همین که مقداری ریز جوش زد از روی حرارت برداشته و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه توپک

در ادامه شکلات ذوب شده را به مخلوط بیسکویت و گردو موز اضافه کنید و هم مواد را خوب هم بزنید تا یک خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید. دستکش انداخته و از مواد به اندازه گردو بردارید و در دست گرد کنید. با این مواد گفته شده ۱۰ عدد توپک شکلاتی خواهید داشت.

مرحله چهارم: تهیه دسر شکلاتی

برای دسر شکلاتی باید شیر و شکر و پودر کاکائو و نشاسته ذرت را باهم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و مواد را مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. در آخر کره را اضافه کنید و هم مواد را هم بزنید تا کره ذوب شود. در ادامه توپک های شکلاتی را داخل ظرف ریخته و دسر شکلاتی تهیه شده را روی آن بریزید و در انتها روی مواد پودر نارگیل بریزید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر آمریکایی

  1. به دلخواه می توانید در مواد دسر شکلاتی کمی وانیل بریزید.
  2. می توانید مواد را داخل ظرف تک نفره بریزید.
  3. برای سرو می توانید از خامه قنادی زده شده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دسر آمریکایی ساده و خوشمزه با سس شکلاتی مرحله به مرحله
5 (100%) 1 votes

  • جواد ۱ سال پیش

    مرگ بر آمریکا

    پاسخ