طرز تهیه لقمه مکزیکی با مرغ و پنیر خامه ای خیلی ساده و راحت و خوشمزه

طرز تهیه لقمه مکزیکی

 

لقمه ها یکی از خوشمزه ترین غذا ها می باشد که با سینه مرغ نواری شده تهیه می شود. لقمه مکزیکی با فلفل دلمه رنگی و فلفل تند تهیه می شود که طعم و مزه فوق العاده ای دارد. شما می توانید از خمیر یوفکا گرد یا مستطیل برای تهیه این غذای خوشمزه استفاده کنید و این لقمه های خوشمزه را داخل روغن سرخ کنید و یا می توانید با کمی زرده رومال کنید و داخل فر قرار دهید تا روغن کمتری به خود بگیرد. در تهیه این لقمه ها از فلفل تند استفاده می شود که می تواانید بنا به ذائقه خود کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لقمه مکزیکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مغر۵۰۰ گرم
فلفل دلمه رنگیاز هر سه رنگ ۱/۲ پیمانه
پنیر خامه ای۳۰۰ گرم
ذرت کنسرو شده۱۰۰ گرم
یوفکابه مقدار لازم
جعفری ساطوری شده۲ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه لقمه مکزیکی

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید، برای این کار سینه مرغ را به همراه یک پیاز و کمی ادویه خوب تفت دهید تا رنگ مرغ کمی تغییر رنگ دهید و بعد روی مرغ آب بریزید و زمان دهید تا مرغ پخته شود، سپس از آب مرغ خارج کنید و ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید پیاز دستور را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه روغن و زردچوبه کمی تفت دهید تا سبک شود، سپس فلفل دلمه های رنگی را بشورید و ساطوری خرد کنید و به همراه آن سیر پوست کنده و پوره شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی لقمه

در ادامه باید ذرت کنسروی را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد یک فلفل تند ریز را نیز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و در انتها مرغ را به همراه ادویه ها و پنیر خامه ای اضافه کنید و خوب هم بزنید و از روی حرارت بردارید، سپس جعفری ساطوری شده را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد ترکیب شود.

مرحله چهارم: تهیه لقمه مکزیکی

در ادامه ورق های یوفکا را روی تخته کار قرار دهید و از مواد مرغ وسط آن قرار دهید و اطراف خمیر را تا کنید و رول کنید، داخل تابه کمی روغن ریخته و رول ها را داخل تابه قرار دهید به طوری که قسمت انتهای آن کف تابه باشد و بعد به همراه سس دلخواه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لقمه مکزیکی

  1. بهتر است برای هر لقمه از دو ورق یوفکا استفاده کنید تا ضخیم تر شود و موقع رول کردن یا سرخ کردن پاره نشود.
  2. برای هر ورق خمیر یوفکا گرد یک اسکوپ مواد کافی می باشد.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید از کمی پودر سیر استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه لقمه مکزیکی با مرغ و پنیر خامه ای خیلی ساده و راحت و خوشمزه
3 (60%) 3 votes