طرز تهیه مرغ مارینه یونانی خوشمزه به روشی آسان

طرز تهیه مرغ مارینه

 

یکی شام خوشمزه و سبک است که از طعم دار کردن مرغ بدست میاد در واقع مارینه به معنی مرینت کردن مرغ است. مرغ مارینه را گریل می کنند و یا می توانید در فر تهیه کنید یک غذای راحت و بدون دردسر است که بدون برنج سرو می شود ولی از آنجا که ما ایرانی ها دوست داریم کنار غذاهای خود از برنج استفاده کنیم می توانید همراه پلو سرو کنید. مرغ مارینه بیشتر شبیه شاورمای مرغ است و از مزه دار کردن مرغ بدست میاد بهتر است برای این غذا از سینه مرغ استفاده کنید شما برای طعم دار کردن سینه مرغ می توانید آن را سه ساعت داخل مواد مرینت بگذارید و یا حتی ۳۰ دقیقه قرار دهید و بهتر است روی سینه مرغ شکاف های را ایجاد کنید تا طعم و مزه های مرینت به تمام قسمت های مرغ برسد. بوی مرغ مارینه گریل شده یا کباب شده با طعم سیر آن تمام فضای خانه را پر می کند و بهتر است برای روزهای تعطیل کنار خانواده تهیه کنید و می توانید آن را روی منقل کباب کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ مارینه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۳ عدد
ماست۱ پیمانه
سیر۵ حبه
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
لیمو ترش۱ عدد
آویشن۱/۲ ق چای خوری
جعفریچند شاخه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ مارینه

مرحله اول : تهیه مواد مارینه

ابتدا ماست را داخل کاسه ریخته و به آن سیرهای پوره شده یا رنده شده را به همراه رنده پوست لیموترش و آب لیمو ترش و جعفری و روغن زیتون را که از قبل خرد کرده و ساطوری کردید را اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس در انتها مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم : مرینت کردن مرغ

سینه های مرغ را با مواد مارینه خوب مخلوط کنید و داخل یک ظرف دربسته قرار دهید و یا می توانید سینه های مرغ را به همراه مواد مرینت داخل یک زیپ کیپ ریخته و خوب محکم کنید سپس تکان دهید تا مواد به خوبی با سینه مرغ مخلوط شوند می توانید روی سینه های مرغ چند برش ایجاد کنید. ظرف حاوی مرغ مارینه را بمدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مرغ ها مزه دار شوند.

مرحله سوم : پخت مرغ مارینه

برای پخت می توانید مرغ مارینه را کباب کنید و یا داخل فر قرار دهید و یا داخل تابه گریل از هر روشی که دوست دارید استفاده کنید. برای پخت در فر باید مرغ مارینه را از مواد مرینت جدا کنید و داخل یک ظرف پیرکس قرار دهید سپس داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۹۰ درجه قرار دهید تا پخته و طلایی شود برای اینکه سطح مرغ بریان شود چند دقیقه گریل را روشن کنید. برای پخت در تابه گریل ابتدا تابه را با کمی روغن چرب کرده و مرغ ها را داخل تابه گریل با شعله خیلی کم قرار دهید تا خوب پخته و طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ مارینه

  1. مرغ مارینه طعم سیر آن محسوس است اگر سیر دوست ندارید حذف کنید.
  2. اگر از پخت در فر استفاده می کنید می توانید روغن زیتون را در مواد مارینه ۱ ق غذا خوری ریخته و مابقی را نگه دارید و با قلمو در حین پخت مرغ روی آن بزنید تا خشک نشود.
  3. اگر برای پخت از روش کباب کردن استفاده می کنید می توانید سینه مرغ را به قطعات کوچکتر تبدیل کنید تا زودتر پخته شوند.
  4. می توانید از ران مرغ نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه مرغ مارینه یونانی خوشمزه به روشی آسان
4 (80%) 3 votes