طرز تهیه سس انچیلادا مکزیکی تند و فوری خانگی با طعمی بی نظیر

طرز تهیه سس انچیلادا

 

یکی از انواع سس های خوشمزه مکزیکی می باشد که بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که می توانید به راحتی و سریع داخل خانه آماده کنید. سس انچیلادا یک سس قرمز و تند است که همراه با غذاهای مختلف می توانید سرو کنید و به عنوان یک چاشنی خیلی خوشمزه و جذاب استفاده کنید. در آشپزی سس یک اصلی ترین و می توان گفت تکمیل کننده یک غذای خوشمزه می باشند. همه سس ها خودشان به تنهایی قابل خوردن نمی باشند و سس یک کلمه فرانسوی می باشد که از کلمه سالسا به معنی نمک گرفته شده است. سس ها یک ماده ضروری برای اکثر غذا ها می باشد. سس ها را می توان برای خوش طعم کردن مواد استفاده کرد و می توان به صورت گرم یا سرد سرو کرد. سس ها را می توان به صورت تازه تهیه کرد و همچنین می توان از قبل آماده و نگهداری کرد. سس انچیلادا را با رب گوجه و پوره گوجه فرنگی تهیه کنید. می دانید که گوجه فرنگی سرشار از ویتامین c می باشد که به سیستم ایمنی بدن و همچنین به مبارزه با رادیکال های آزاد در محیط به بدن ما کمک می کند. امروز قصد داریم طرز تهیه سس انچیلادا را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

روغن گیاهی۲ ق غذا خوری
آرد۲ ق غذا خوری
فلفل سیاه۲ ق غذا خوری
آب۲ فنجان
رب گوجه فرنگی۸۵ گرم
زیره۱/۲ قاشق چای خوری
پودر سیر۱/۲ قاشق چای خوری
فلفل قرمز۱/۴ ق چای خوری
نمک۳/۴ ق چای خوری

طرز تهیه سس انچیلادا مکزیکی

مرحله اول: آماده سازی مواد

در یک قابلمه مناسب روغن و فلفل سیاه را بریزید و سپس آرد را دوبار الک کنید و داخل قابلمه به همراه آب بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و سپس اجازه دهید که روغن گرم شود و قل بزند. بعد از این که به جوش آمد به مدت ۱ دقیقه اجازه دهید روی حرارت باقی بماند.

مرحله دوم: اضافه کردن رب گوجه فرنگی و مواد دیگر

بعد از این که قابلمه به مدت ۱ دقیقه روی حرارت قل زد حالا نوبت اضافه کردن مواد دیگر که شامل رب گوجه فرنگی و ادویه ها می باشد است. آن ها اضافه کنید و ادویه ها که شامل زیره و پودر سیر و فلفل قرمز را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد دوباره به جوش آید. سپس قابلمه را روی حرارت بزارید بماند تا سس غلیظ شود و جا افتاده شود. در آخر نمک را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از این سس شما آماده است. اجازه دهید تا خنک شود. سس را می توانید همراه غذا سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه سس انچیلادا

  1. این مقدار مواد اولیه مقدار ۲ پیمانه به شما سس می دهد.
  2. می توانید از گوجه فرنگی پوره شده داخل سس استفاده کنید.
  3. مابقی سس را می توانید در ظرف درب بسته در یخچال نگهداری کنید.
  4. می توانید برای طعم بهتر از آویشن هم داخل سس استفاده کنید.
  5. مقدار تندی سس بستگی به ذائقه شما دارد می توانید تندی را کم یا زیاد کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سس انچیلادا مکزیکی تند و فوری خانگی با طعمی بی نظیر
5 (100%) 1 votes