طرز تهیه سوپ مکزیکی تند، خوشمزه و ساده با مرغ و لوبیا چیتی

طرز تهیه سوپ مکزیکی

 

یکی از سوپ های بسیار خوشمزه و فلفلی می باشد. با تنوع در غذاها مخصوصا سوپ ها می توانید لذت تهیه کردن آن و خوردن را بیشتر کنید. در هوای زمستان و پاییز که هوا سرد تر می شود بیشتر خانم ها همراه غذاهای خود سوپ گرم و ساده تهیه می کنند تا علاوه بر مقوی بودن برای پیشگیری انواع بیماری ها نیز بسیار مفید است. این سوپ به قدری خوشمزه می باشد که در صورت تهیه جزء روتین غذایی شما می شود و شما می توانید برای ایام ماه مبارک رمضان نیز این سوپ خوشمزه را تهیه کنید. شما در تهیه این سوپ می توانید از گوشت چرخ کرده یا مرغ به دلخواه استفاده کنید. امروز در پارسی دی سوپ مکزیکی با مرغ و لوبیا چیتی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
لوبیا چیتی۱ پیمانه
رب۲ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۴ عدد
ذرت۱ پیمانه
آرد ذرت۲ ق غذا خوری
گشنیزبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، آویشنبه مقدار لازم
عصاره مرغ۱ عدد

طرز تهیه سوپ مکزیکی با مرغ

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید سپس به همراه کمی روغن داخل تابه ریخته و تفت دهید سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر خارج شود.

مرحله دوم: تفت دادن سینه مرغ

سینه مرغ را به ابعاد کوچکتر مکعبی خرد کنید و به همراه پیاز و سیر تفت دهید سپس همه ادویه ها را به همراه نمک اضافه کنید تا مرغ تغییر رنگ دهید در ادامه رب را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا رب خوش رنگ شود.

مرحله سوم: پخت مرغ

گوجه فرنگی ها را به کمک غذاساز خرد و پوره کنید و به قابلمه افزوده در ادامه ذرت بخارپز شده و لوبیا (لوبیا از قبل خیس کنید و چندین بار آبش را عوض کنید سپس به صورت جداگانه بپزید و آب قرمزش را دور بریزید) اضافه کنید و چند لیوان آب ریخته و در قابلمه را بگذارید تا سوپ پخته و کمی جا بیفتد.

مرحله چهارم: تهیه سوپ مکزیکی تند

در انتها پخت کمی از آب سوپ را داخل کاسه آرد ذرت ریخته و هم بزنید تا آرد باز شود سپس به مواد سوپ اضافه کنید و هم بزنید در انتها گشنیز خرد شده را نیز اضافه کنید و بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید و به همراه نان تست و لیموترش سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ مکزیکی

  1. میزان افزودن فلفل قرمز به ذائقه شما بستگی دارد شما می توانید به دلخواه ۱ عدد فلفل سبز تند نیز به این سوپ اضافه کنید.
  2. بجای مرغ از گوشت یا گوشت چرخ کرده نیز می توانید استفاده کنید.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید بجای آن از پودر سیر استفاده کنید.
  4. به دلخواه از قارچ یا فلفل دلمه یا هویج نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سوپ مکزیکی تند، خوشمزه و ساده با مرغ و لوبیا چیتی
4.5 (90%) 2 votes