طرز تهیه پای نارگیل شکلاتی بدون همزن به روش بازاری در 15 دقیقه

دستور تهیه پای نارگیل

طرز تهیه پای نارگیل

 

پای نارگیل یکی از انواع پای ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید به صورت تک نفره این پای را با قالب مافین تهیه کنید. این پای نارگیل خوشمزه طعم بسیار خوبی دارد و شما می توانید به همراه چای یا قهوه برای صبحانه میل کنید. این پای نارگیل خوشمزه در ۱۵ دقیقه حاضر می شود. پای نارگیل بدون تخم مرغ تهیه می شود وخیلی سریع و راحت به روش بازاری و بافت خوب می توانید در خانه این پای خوشمزه را تهیه کنید. پای ها از خانواده تارت ها هستند و می تواند یک میان وعده سالم مخصوصا بچه باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پای نارگیل شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پای نارگیل شکلاتی با روغن مایع

  • شکر ۲/۳ پیمانه سر خالی معادل ۱۰۰ گرم
  • آرد ۱۲۰ گرم معادل ۱ پیمانه
  • شیر ۱۰۰ گرم معادل ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۶۰ گرم معادل ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه مواد نارگیلی

  • پودر نارگیل ۵۰ گرم معادل ۱/۲ پیمانه
  • سفیده تخم مرغ ۶۰ گرم معادل ۲ عدد
  • روغن مایع ۵۰ گرم معادل ۱/۳ پیمانه
  • پودر قند ۱۰۰ گرم معادل ۲/۳ پیمانه

طرز تهیه پای نارگیل شکلاتی خوشمزه به روش بازاری 

مرحله اول: تهیه مواد نارگیلی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد با کمک پیمانه یا ترازو مواد را اندازه گیری کنید. در ادامه باید ابتدا مواد نارگیلی را تهیه کنید برای این کار سفیده تخم مرغ را به همراه پودر فند خوب هم بزنید تا یکدست شود و بعد روغن مایع را داغ کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید و سریع هم بزنید تا مواد یکدست شود. مواد نارگیلی پای آماده است و آن را کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه مواد کیک

شکر و پودر کاکائو را باهم داخل یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید و در ادامه شیر و روغن مایع را اضافه کنید و بزنید تا شکر کاملا داخل مواد حل شود و بعد شیر و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و روی مواد الک کنید و با همزن دستی هم بزنید و بهتر زیاد در مرحله مواد را هم نزنید.

مرحله سوم: تهیه پای نارگیل شکلاتی

کپسول ها را داخل قالب پای قرار دهید. مواد کیک را داخل یک قیف بریزید و داخل قالب پایپ کنید (حدود نصف قالب را پر کنید) و بعد مواد نارگیلی را نیز داخل قیف ریخته و روی مواد شکلاتی کمی بریزید و سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید نا پای پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پای نارگیل شکلاتی خوشمزه در خانه

  1. برای پخت در فر برقی باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. اگر پیمانه ندارید می توانید از یک لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید.
  3. مواد را بیش از اندازه دلخواه قالب نریزید وگرنه موقع پف از ظرف خارج می شود.
  4. می توانید از کرمفیل نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه