طرز تهیه سوفله اسفناج خوشمزه و مخصوص به سبک فرانسوی

طرز تهیه سوفله اسفناج و قارچ , دستور پختسوفله اسفناج با سیب زمینی , xvc jidi s tgi hstkh

 

یکی از انواع سوفله های محبوب و بسیار خوشمزه در سراسر جهان می باشد. سوفله اسفناج را علاوه بر اینکه می توانید به عنوان پیش غذا سرو کنید ، می توانید از آن به عنوان یک شام یا ناهار سبک هم استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوفله اسفناج تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوفله اسفناج تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی فرانسوی سوفله اسفناج با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

آرد¼ لیوان
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
پنیر پامزان۱ لیوان
شیر سرد۱ لیوان
اسفناج تازه۳۰۰ گرم
جوز هندی¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه سوفله اسفناج

برای تهیه سوفله اسفناج ابتدا اسفناج ها را با دقت می شوییم سپس آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم تا در آبکش خشک شوند و آب اضافه آن ها خارج شود. در مرحله بعد اسفناج ها را یا در خرد کن می ریزیم تا خرد شوند و یا روی تخته آشپزخانه آنها را ریز خرد می کنیم.

سپس در قابلمه ای کوچک را روی حرارت کم قرار می دهیم و کره را داخل قابلمه می گذاریم و صبر می کنیم تا ذوب شود و بعد آرد و بکینگ پودر را با هم به کره می افزاییم و هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند و آن وقت شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم

و پیاپی هم می زنیم تا مواد سس مان غلیظ شود و از روی حرارت قابلمه را بر داریم و پنیر رنده شده را به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا کاملا پنیر ذوب شود. سپس زرده تخم مرغ ها را از سفیده آن ها جدا می کنیم و سفیده را کنار می گذاریم

و زرده را در کاسه ای بزرگ می ریزیم و اسفناج خرد کرده را به آن اضافه می کنیم و جوزهندی را نیز روی مواد می پاشیم و با هم مخلوط می کنیم و سفیده تخم مرغ ها را با همزن برقی خوب هم می زنیم تا جایی هم می زنیم که اگر ظرف را برگرداندیم سفیده بیرون نریزد .

سفیده هم زده را کم کم به مخلوط اسفناج اضافه می کنیم و به شکل دورانی از پایین به بالای مواد سفیده تخم مرغ را مخلوط می کنیم و سس را نیز به آن اضافه می کنیم و دقت به این موضوع مهم است که هر چه هوای بیشتری داخل مایه سوفله باشد تردتر می شود.

در مرحلخ بعدی فر را روشن می کنیم تا گرم شود و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم. در آخر ظرف پیرکس را کاملا با کره و قلمو چرب می کنیم و مایه سوفله را کم کم داخل پیرکس می ریزیم تا لایه های هوا در سوفله ایجاد شود.

ظرف را در فر قرار می دهیم و ۳۵ دقیقه به آن زمان می دهیم. بهتر است ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف روی سوفله نخوابد.ممکن است برای پخت حتی ۴۵ دقیقه نیز زمان ببرد پس عجله برای بیرون آوردن سوفله نداشته باشید .

اگر همچنان روی سوفله طلایی نشده است شعله بالایی فر را روشن کنید تا طلایی شود فقط چند دقیقه کافی است.سوفله آماده شده را داغ سرو کنید چون طعم آن پس از خنک شدن مانند زمان داغ بودنش نیست. نوش جان

طرز تهیه سوفله اسفناج خوشمزه و مخصوص به سبک فرانسوی
4.4 (87.37%) 19 votes
source : menuladecasa