طرز تهیه پای گیلاس خوشمزه و مجلسی با دستور تهیه آسان

طرز تهیه پای گیلاس

 

یکی از انواع پای ها و تارت ها می باشد که بسیار خوشمزه است این پای مخصوص فصل تابستان می باشد و همزمان با رسیدن گیلاس می توانید این پای خوشمزه را تهیه کنید، همان طور که مشخص است برای تهیه این پای خوشمزه نیاز به یک خمیر فونسه یا خمیر پای و مقداری گیلاس دارید البته اگر شما در فصل تابستان نبودید می توانید از کمپوت گیلاس نیز استفاده کنید ولی این پای با میوه تازه بسیار دلچسب تر است. ایران یکی از عمده ترین تولید گیلاس در دنیا می باشد البته ترکیه و آمریکا در مقام اول و دوم در تولید این میوه در دنیا هستند. امروز در پارسی دی پای گیلاس را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

آرد۲۵۰ گرم
کره سرد۱۱۵ میلی لیتر
شیر۸۰ میلی لیتر
نمک۱ پینچ
شکر آسیاب شده۳۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم مواد میانی

گیلاس تازه۴ پیمانه
شکر دانه ریز۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت۴  ق غذا خوری
کره۱/۲ ق غذا خوری
  • گیلاس تازه ۴ پیمانه
  • شکر دانه ریز ۱/۲ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۴ ق غذا خوری
  • کره ۱/۲ ق غذا خوری

طرز تهیه پای گیلاس خوشمزه و آسان

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا برای تهیه این پای خوشمزه باید خمیر را آماده کنیم برای این کار می توانید از غذاساز استفاده کنید که خمیر کاملا سرد بماند ولی اگر در دسترس ندارید می توانید آرد و وانیل و کره سرد یخچالی را برش بزنید و هر سه را داخل یک کاسه بریزید و با چنگال مواد را خوب هم بزنید و کره را به خورد آرد بدهید به طوری که دانه های آرد درشت تر شوند و بعد در ادامه شکر آسیاب شده را اضافه کنید و کمی هم بزنید با چنگال تمام مواد مخلوط شوند در ادامه زرده تخم مرغ را نیز اضافه کنید و هم بزنید در ادامه شیر سرد را باید کم کم به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه بسته به نوع آرد مصرفی ممکن است کمی بیشتر یا کمتر شیر بخواهید پس حتما شیر را کم کم بریزید تا خمیر کم کم شکل بگیرید برای جمع کردن خمیر دستکش انداخته و فقط با نوک انگشت آن را کمی ورز دهید و بعد خمیر را داخل نایلون قرار دهید و به مدت نیم ساعت تا ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک بماند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

گیلاس ها را خوب شسته و هسته آن را خارج کنید و سپس گیلاس را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا کم کم گیلاس آب انداخته و بعد چند دقیقه آب گیلاس کاملا تمام شود سپس از روی حرارت بردارید و به آن نشاسته و شکر و کره را اضافه کنید و مجدد قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله چهارم: پخت پای گیلاس

در ادامه خمیر را بین دو نایلون با وردنه باز کنید و خمیر پای را که از قبل کمی چرب کردید آماده کنید خمیر را داخل قالب پهن کنید و اضافات دور قالب را بگیرید و از مخلوط گیلاس داخل خمیر ریخته و آن را پر کنید و در انتها با مقداری از خمیر باقی مانده نوارهای طولی به اندازه ۲ سانت برش بزنید و روی خمیر قرار دهید و تزئین کنید و قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه قرار دهید تا پخته و خمیر طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پای گیلاس

  1. می توانید در انتها روی خمیر را با زرده و زعفران رومال کنید.
  2. اگر موقع پخت گیلاس در انتها باز خیلی آب داشت ۱ق غ دیگر نشاسته ذرت اضافه کنید
  3. مقدار افزودن شکر بسته به شیرینی و ترشی گیلاس دارد و قابل تغییر است

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه