طرز تهیه پای توت فرنگی خانگی فرانسوی خیلی خوشمزه در فر

طرز تهیه پای توت فرنگی

 

یکی از خوشمزه ترین ها از خانواده پای می باشد که همان طور که مشخص است با توت فرنگی و خمیر تارت یا همان پای تهیه می شود، شواهدی وجود دارد که پای از زمان مصر باستان وجود داشته است. پای در واقع از یک لایه خمیر و یک فیلینگ میوه ای دلخواه تهیه می شود و به شکل های مختلف این پای تهیه می شود شما می توانید از یک قالب تارت یا پای برای تهیه این دسر خوشمزه استفاده کنید و یا می توانید مانند عکس از یک قالب ساده گرد استفاده کنید دقت کنید خمیر پای را نباید خیلی زود از فر خارج کنید بگذارید خمیر طلایی شود. امروز در پارسی دی پای توت فرنگی خانگی فرانسوی در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پای

آرد۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره۱۱۵ گرم
شیر سرد۸۰ میلی لیتر
وانیل۱/۸ ق مرباخوری
پودر شکر۳۰ گرم
نمکچند پر

مواد لازم برای تهیه مواد میانی 

توت فرنگی۳۰۰ گرم
شکر۵ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
زرده تخم مرغ برای رومال۱ عدد

طرز تهیه پای توت فرنگی خانگی فرانسوی در فر

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا باید خمیر را آماده کنید برای این کار کره سرد را به همراه آرد و نمک و وانیل داخل کاسه بریزید و با چنگال خوب مواد را هم بزنید تا آرد دانه درشت تر شود و کره به خورد آرد برود برای سهولت در کار می توایند از غذاساز استفاده کنید تا خمیر سریع تر بدست بیاد بعد شکر دانه ریز را که از قبل با آسیاب مخلوط کردید اضافه کنید و کمی هم بزنید و بعد زرده تخم مرغ را اضافه کنید و در انتها باید شیر سرد را به تدریج اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود بسته به آب خور خمیر شما ممکن است کمی بیشتر یا کمتر شیر بخواهد پس هر موقع خمیر جمع شد کافی می باشد کمی با نوک انگشت خمیر را جمع کنید و داخل نایلون قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا خمیر سرد شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

توت فرنگی ها را بشورید و برگ سبز آن را جدا کنید و درشت خرد کنید و داخل قابلمه بریزید در یک کاسه شکر و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید و روی توت فرنگی ها بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا کم کم توت فرنگی خودش آب انداخته و بگذارید بجوشد تا به یک سس توت فرنگی غلیظ و خوش رنگ برسد سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

حالا خمیر پای را بین دو نایلون با وردنه باز کنید و حتما از قبل قالب مورد نظر پای خود که به قطر ۲۵ سانت یا قطر ۲۰ سانت است چرب کنید و خمیر را داخل قالب پهن کنید و اضافه های اطراف قالب را جدا کنید از مایه توت فرنگی داخل قالب پای ریخته و به دلخواه نوارهای طولی به اندازه ۲ سانت برش بزنید و روی خمیر قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت پای توت فرنگی

در ادامه روی خمیر را با زرده و زعفران و رومال کنید و به دلخواه می توانید روی خمیر از کنجد یا پرک بادام استفاده کنید، فر را از قبل با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود سپس قالب پای را در طبقه وسط فر گازی به مدت ۶۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته و طلایی شود سپس از قالب جدا و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پای توت فرنگی خانگی

  1. خمیر اصلا نباید ورز بخورد وگرنه به روغن افتاده و خراب می شود.
  2. اگر نیاز بود خمیر را ورز دهید دستکش انداخته و فقط با نوک انگشت این کار را بکنید.
  3. شما اگر قالب ندارید می توانید خمیر را مانند یک دایره روی کاغذ روغنی باز کنید و مواد را در مرکز ریخته و دور خمیر را جمع کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پای توت فرنگی خانگی فرانسوی خیلی خوشمزه در فر
4.6 (92%) 5 votes