طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ همراه با سس سوفله خوشمزه و مجلسی در فر

دستور پخت سوفله مرغ و قارچ

سوفله مرغ و قارچ

 

سوفله مرغ و قارچ یکی از غذا های خوشمزه فرانسوی می باشد که به نوعی کیک سبکی است که در فر یا تنور پخته می شود. سوفله را در همان ظرفی که پخته می شود سرو می کنند. واژه سولفه به معنای بالا آمدن و یا پف کردن است و به خاطر ظاهر این غذا اسمش را سوفله گذاشتند. اولین رسپی سوفله در سال ۱۷۲۴ توسط فردی به نام  Vincent La Chapelle در کتاب آشپزی مردن ثبت شد و در اوایل قرن نوزدهم که تکنولوژی پیشرفت کرد و همزن برقی و فرها به بازار آمدن سوفله نیز از محبویت بسیاری برخوردار شد به طوری که در هتل های ۵ ستاره در آن زمان کنار غذاها سوفله نیز سرو می کردند. بهترین ظرف برای پخت سوفله ظرف های پیرکس یا سرامیکی می باشد و برای پخت تک نفره باید از ظرف هایی به نام رمکین استفاده کنید. امروز در پارسی دی سوفله مرغ و قارچ بسیار خوشمزه را به شما یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوفله مرغ و قارچ

  • سینه مرغ ۴۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شیر ۱ پیمانه
  • کره ۵۰ گرم
  • آرد ۲ ق مربا خوری
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • نمک فلفل سیاه و قرمز و برگ بو به مقدار لازم

طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ

مرحله اول : پخت مرغ

مرغ را شسته و داخل قابلمه بگذارید و پیاز را ۴ قاچ کرده و مقداری فلفل سیاه و نمک و برگ بو افزوده اجازه دهید مرغ خوب پخته شود سپس بعد از پخت آن را خارج کرده و ریش ریش کنید و کنار گذاشته تا خنک شود. قارچ را نیز شسته و اسلایس کنید و با حرارت بالا تفت دهید سپس مرغ های ریش ریش شده را به قارچ افزوده و کنار بگذارید.

مرحله دوم :تهیه سس

داخل تابه ای آرد را بریزید و تقت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس کره را افزوده و تفت می دهیم شیر را به آرامی می ریزیم تا آرد گوله نشود سپس در انتها نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و مخلوط مرغ و قارچ را داخل سس می ریزیم.

مرحله سوم : جدا سازی زرده و سفیده

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا می کنیم. زرده را با دور تند همزن بزنید تا کرم رنگ شود. سفیده را نیز با دور تند همزن بزنید تا حجیم و پنبه ای شود و زمانی که ظرف را برمی گردانید از ظرف نریزد. زرده را به سفیده اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا پف مواد گرفته نشود سپس این مخلوط را روی مرغ و قارچ بریزید و به آرامی هم بزنید تا مرغ ها آغشته به تخم مرغ شوند.

مرحله چهارم : پخت سوفله مرغ

کف ظرف پیرکس مورد نظر را چرب کنید و مایه را داخل آن بریزید و در انتها روش پنیر پیتزا ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قرار دهید در این زمان اصلا درب فر را باز نکنید و از بیرون فر نگاه کنید هر زمان روی سوفله طلایی شد از فر خارج کنید و در همان ظرف سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوفله مرغ و قارچ

  1. نباید ذره ای از زرده داخل سفیده باشد وگرنه فرم نمی گیرد.
  2. به قارچ ۱ ق غذا خوری آبلیمو اضافه کرده تا سیاه نشوند.
  3. می توانید ۲ دقیقه روی سوفله را گریل کنید.
  4. سوفله مرغ را می توانید در سولاردم با پایه کوتاه روی حالت کانوکشن در دمای ۱۶۰ درجه نیز بپزید.

همچنین ببینید

از
15
دیدگاه

  • نسیم ۲ سال پیش

    درست کردم طبق همین دستور پخت و خیلی خوشمزه شد.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ