طرز تهیه پای پرتقالی با کرم مخصوص و طعمی بی نظیر

طرز تهیه کیک پای پرتقال

 

پای ها از خانواده بزرگ تارت و گلت می باشند و نحوه پخت آن ها باهم متفاوت است و شما می توانید این بار با چند قلم مواد در دسترس و یک کرم خوشمزه برای مهمانی ها یک پای با طعم پرتقال تهیه کنید. بهتر است از آب پرتقال تازه استفاده کنید تا طعم و مزه بهتری داشته باشد زیرا آب پرتقال های شرکتی دارای شکر و اسانس هستند. امروز در پارسی دی طرز تهیه پای پرتقال را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پای سیب

 

مواد لازم

آرد۲ پیمانه سرصاف
شکر۱ پیمانه سرخالی
روغن مایع۱/۲ پیمانه
شیر۱/۲ پیمانه
بیکینگ‌ پودر۱.۵ ق چای خوری
آب پرتقال۲ ق سوپ خوری
رنده پوست پرتقال۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
پرک یا خلال بادامبرای تزیین به دلخواه

مواد لازم برای تهیه کرم مخصوص

شیر۱ و نیم پیمانه
نشاسته ذرت۳۰ گرم معادل ۲ ق سوپ خوری
شکر۱/۴ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
رنده‌ی پوست پرتقال۱ ق سوپ خوری
آب پرتقال طبیعی۱/۴ پیمانه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پای آناناس

 

طرز تهیه پای پرتقالی

مرحله اول: آماده سازی کرم

ابتدا کرم پرتقالی را آماده کنید. نشاسته ذرت،شکر،تخم‌مرغ و شیر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار داده و با همزن دستی مدام هم بزنید تا کرم به جوش آید و غلیظ شود و رنده‌ی پوست پرتقال و وانیل و آب پرتقال را افزوده و همزده و به محض جوشیدن از روی حرارت برمی‌دارید و نباید پس از افزودن آب پرتقال کرم را زیاد حرارت دهیم چون تلخ می‌شود. کرم را داخل کاسه ریخته و کیسه فریزر روی کرم انداخته تا خنک شود ولی رویه نبندد.

مرحله دوم: هم زدن مواد پای

در ادامه باید مواد کیک را آماده کنید. تخم‌مرغ ها، وانیل و شکر را به مدت ۳ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود و روغن‌ مایع و شیر و آب پرتقال و رنده‌ی پوست پرتقال را افزوده و ۱۰ ثانیه هم بزنید. آرد و بیکینگ‌ پودر را با هم ترکیب و الک کرده و به مواد افزوده و هم بزنید تا تمام مواد با هم یکدست شود.

مرحله سوم: پخت پای پرتقالی

در ادامه باید نیمی از مواد را داخل قیف ریخته و داخل قالبهای کیک پای را کپسول کاغذی قرار داده و یک لایه‌ی نازک یکسانتی از مواد داخل کپسول ها ریخته و قالب ها را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت ۱۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا کیک نیم‌ پز شود و از فر خارج کرده و کرم خنک شده را داخل قیف ریخته و روی کیک نیم‌پز به فاصله‌ ی یک سانت از دیواره‌ها روی مواد ریخته و با مابقی مواد کیک روی کرم را بپوشانید و پرک بادام یا خلال بادام روی مواد پاشیده و قالب ها را دوباره داخل فر قرار می‌دهیم به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانیکه کیکها پخته و طلایی شوند. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پای نارگیل

 

فوت و فن های دستور پخت پای پرتقالی

  1. پس از خارج کردن از فر روی کیک ها را با شربت بار یا عسل رقیق شده براق کنید و به دلخواه با پودرپسته تزیین کنید.
  2. می توانید پای را بدون تهیه کرم مخصوص تهیه کنید.
  3. برای پخت در فر برقی دما را روی ۱۶۰ قرار دهید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه پای کدو حلوایی

از
1
دیدگاه