طرز تهیه سالاد سبزیجات رژیمی ساده و مجلسی با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد سبزیجات

 

یکی از پر خاصیت ترین سالادها می باشد که همیشه مواد آن قابل تغییر و تبدیل می باشد شما می توانید با سبزیجات دلخواه یک سالاد بسیار خوشمزه تهیه کنید همیشه تنوع در سالاد و سس سالادها یکی از دغدغه خانم ها در مهمانی ها و یا برنامه هفتگی می باشد. این سالاد را حتما تست کنید و از مزه خوب آن لذت ببرید. سالاد ها منبع خوبی از انواع ویتامین ها هستند و می توانند احساس سیری طولانی مدت به شما بدهند و مناسب افراد ورزشکار و افرادی که تحت رژیم لاغری هستند می باشد. شما می توانید به دلخواه به سالاد های خود سس مایونز بزنید و یا از ماست برای تهیه سس استفاده کنید تا سالاد سالم تری داشته باشید. امروز در پارسی دی سالاد سبزیجات رژیمی ساده و مجلسی با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کاهو۱ دسته
ذرت۳۰۰ گرم
آووکادو۲ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
پیاز قرمز۱ عدد

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص

آب لیموترش۱ ق غذا خوری
سرکه بالزامیک۱/۴ پیمانه
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
جعفری۱ ق غذا خوری
گشنیز۱ ق غذا خوری
سیر۱ حبه
زیره سبز۱ پنس
فلفل چیلینوک ق چای خوری

طرز تهیه سالاد سبزیجات رژیمی با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا کاهو را خوب بشورید برای شستن کاهو یک لگن آب بریزید کاهو ها را پره کنید و داخل لگن آب ریخته و آبکشی کنید. ذرت اگر به صورت منجمد و نپخته است باید آن را بخارپز کنید. برای بخار پز کردن می توانید از قابلمه با یک سبد هم اندازه آن استفاده کنید. گوجه فرنگی ها را نیز پوست بگیرید. آووکادو را شسته و از وسط به دو نیم کنید و مغز داخل آن را خارج کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد سالاد

کاهو را به اندازه دلخواه خرد کنید. پیاز ها را به صورت خلالی برش بزنید. آووکادو و گوجه را نیز خرد کنید همه مواد را به همراه ذرت پخته شده داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه سس سالاد

برای تهیه سس مخصوص به یک مخلوط کن یا غذاساز نیاز دارید اگر در دسترس ندارید مهم نیست می توانید مواد را خرد کنید و هم بزنید. گشنیز و جعفری را به همراه سیر و سرکه و آبلیمو و روغن زیتون و زیره داخل مخلوط کن ریخته و چند پالس بزنید تا یکدست شوند سپس فلفل چیلی را افزوده و بچشید و اگر نیاز بود کمی نمک بزنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد سبزیجات با سس مخصوص

سس بدست آمده را روی سالاد ریخته و خوب مواد را زیر و رو کنید تا سس به همه جای سالاد برسد سپس سالاد را برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا مزه دار شود اگر زمان کافی ندارید هم لحظه نیز قابل سرو است. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد سبزیجات

  1. افزودن سیر به سس اختیاری می باشد.
  2. می توانید به جای آوکادوو از سبزیجات دلخواه استفاده کنید.
  3. از نخود فرنگی یا هویج نیز می توانید استفاده کنید.
  4. سس سالاد تا چند روز در یخچال ماندگاری دارد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سالاد سبزیجات رژیمی ساده و مجلسی با سس مخصوص
5 (100%) 1 votes