طرز تهیه شربت دانه چیا مقوی و سالم و مفید برای لاغری بدون ته نشینی

دستور پخت شربت دانه چیا

طرز تهیه شربت دانه چیا

 

شربت دانه چیا یکی از شربت های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شربت دانه چیا را برای ورزشکاران و کسانی که قصد کاهش وزن دارند گزینه بسیار خوبی می باشد زیرا احساس سیری طولانی مدت به انسان می دهد. شما می توانید دانه جیا را از عطاری ها تهیه کنید. این شربت برای کسانی که قصد لاغری دارند گزینه خوبی می باشد ولی باید در کنار رعایت رژیم غذایی حتما ورزش نیز داشته باشید. دقت کنید این شربت برای کسانی که افت فشار دارند و بیماران هموفیلی و مینور و ماژور و عزیزانی که دارو های هموگلوبین مصرف می کنند توصیه نمی شود. دانه چیا امروزه به دلیل خواص خوبی که دارد بین بیشتر مردم محبوب شده است زیرا فیبر و چربی های امگا۳ موجود در آن نیاز بدن انسان را تامین می کند. افزودن دانه چیا به وعده های غذایی می توانید باعث تقویت انرژی بدن شما شود. دانه چیا از خستگی جلوگیری می کند و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت دانه چیا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت دانه چیا

  • دانه چیا ۱ ق غذا خوری
  • آب جوش ۱/۲ پیمانه
  • عسل ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۱ ق چای خوری
  • گلاب ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شربت دانه چیا خوشمزه و مفید برای لاغری

مرحله اول: خیس کردن دانه چیا

ابتدا باید دانه چیا را خیس کنید. برای اینکه دانه چیا داخل لیوان ته نشین نشود باید آن را با آب گرم خیس کنید. افزودن آب سرد به دانه چیا باعث می شود دانه چیا ته نشین شود. این مقدار مواد برای ۲ لیوان مناسب است. برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دانه چیا خیس بخورد.

مرحله دوم: افزودن عسل

داخل لیوان مورد نظر باید کمی آب جوش و عسل بریزید و هم بزنید تا عسل داخل آب جوش حل شود. سپس دانه چیا خیس خورده را اضافه کنید. دانه چیا بعد از خیس خوردن پف می کند. زعفران را با کمی قند بسابید و با چند قطع یخ صبر کنید تا خوشرنگ شود و دم بکشد.

مرحله سوم: تهیه شربت دانه چیا

در ادامه باید زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ باز کند. در انتها نوبت اضافه کردن گلاب می باشد، گلاب را افزوده و شربت دانه چیا را میل کنید. اگر برای لاغری می خواهید این شربت را بخورید باید نیم ساعت قبل از صبحانه و به صورت ناشتا میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت توت فرنگی با توت فرنگی تازه مرحله به مرحله

  1. می توانید به دلخواه کمی عرق شاطره و عرق کاسنی به آن اضافه کنید.
  2. این شربت برای کسانی که زیاد جوش می زنند نیز گزینه خوبی می باشد.
  3. می توانید دانه چیا خیس خورده را به هر شربتی که دوست دارید اضافه کنید.
از
3
دیدگاه