طرز تهیه سیب زمینی بمبئی خوشمزه و تند و تیز بدون فر در تابه

سیب زمینی بمبئی

 این سیب زمینی با ادویه‌های مختلفی پوشانده می‌شود و طعم بی نظیری دارد. شما می توانید این سیب زمینی خوشمزه را در طعم فوق العاده طعم دار کنید و داخل تابه بپزید، دقت کنید باری تهیه این غذا حتما از سیب زمینی ریز استفاده کنید و می توانید داخل فر نیز سیب زمینی بمبئی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی بمبئی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی کوچک؛ پخته شده و پوست کنده شده۵۰۰ گرم
روغن پخت و پزدو قاشق غذاخوری
زیرهیک قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمزیک قاشق چایخوری
پودر گشنیزیک قاشق غذاخوری
پودر زردچوبهیک دوم قاشق چایخوری
پودر انبهیک قاشق چایخوری
ادویه گرام ماسالایک دوم قاشق چایخوری
نمکبه مقدار لازم
برگ گشنیز خرد شدبرای تزیین

طرز تهیه سیب زمینی بمبئی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و با کمی آب و نمک بگذارید تا پخته شود، خیلی سیب زمینی را نپزید که له شود و پوست سیب زمینی را با فرچه خوب بشورید زیرا در این روش پوست سیب زمینی با ادویه ها تفت می خورد.

مرحله دوم: افزودن ادویه ها

ابتدا روغن را در یک ظرف گرم کنید و زیره را به آن اضافه کنید. حرارت را کم کنید و تمامی ادویه جات را به آن اضافه نمایید. چند ثانیه تفت دهید و سپس دو قاشق غذاخوری آب را به همراه سیب زمینی و نمک اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه سیب زمینی بمبئی

تمامی مواد را خوب ترکیب کنید تا سیب زمینی طعم دار شود. درب آن را بگذارید و به مدت ۵ دقیقه با حرارت کم بپزید. در این زمان آب باید تبخیر شده باشد. سیب زمینی را تفت دهید تا به خوبی با ادویه‌ها پوشش داده شود. حرارت را خاموش کنید، روی سیب زمینی گشنیز بریزید و سرو کنید.

همچنین ببینید 

از
13
دیدگاه