طرز تهیه پواچا پنیری خیلی ترد و خوشمزه برای صبحانه و عصرانه

دستور پخت پواچا پنیری

طرز تهیه پواچا پنیری

 

پواچا پنیری یکی از نان های بسیار خوشمزه است که به روش های مختلفی تهیه می شود و شما می توانید برای یک شام ساده و سبک یا صبحانه و عصرانه با پنیر رنده شده یا پنیر دلخواه خود این نان را تهیه کنید. بافت این نان بسیار پنبه ای و نرم می باشد و شما می توانید آن را در فر یا مایکروفر تهیه کنید. شما می توانید به دلخواه روی پواچا پنیری کمی سیاه دانه یا کنجد بریزید و نان را رومال کنید و در فر قرار دهید. این نان در ترکیه، بوسنی، کرواسی، صربستان و دیگر کشور ها تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه پواچا پنیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پواچا پنیری خوشمزه و نرم

  • آرد ٣۵٠ گرم
  • شیر ولرم ١/٢ پیمانه
  • کره ١١٠ گرم
  • روغن مایع ١/۴ پیمانه
  • پنیر رنده شده به مقدار دلخواه
  • تخم مرغ ١ عدد
  • خمیر مایه ١/٢ ق غذا خوری
  • شکر ١ ق غذا خوری
  • نمک ٣ گرم

طرز تهیه ی پواچا پنیری با پنیر رنده شده

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

ابتدا شیر را ولرم کنید و به دمای ۴۵ درجه برسانید و داخل یک لیوان یا کاسه بریزید و روی آن شکر و خمیرمایه بریزید و هم بزنید. سپس برای ۱۰ دقیقه این مخلوط را کنار بگذارید تا خمیر مایه کف کند و عمل بیاید. می توانید از خمیرمایه فوری استفاده کنید که دیگر نیازی به عمل آوری ندارد.

مرحله دوم: تهیه خمیر

داخل یک کاسه آرد را به همراه تخم مرغ و کره ذوب شده و روغن مایع و خمیرمایه عمل آمده و نمک اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید. حالا موقع جمع کردن خمیر می باشد. خمیر را ابتدا با قاشق هم بزنید و بعد با کمک دست خمیر را جمع کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر/span>

خمیر را روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیف شود. می توانید از استند میکسر برای ورز دادن استفاده کنید و یا می توانید خمیر را برای ۱۰۰ بار به سطح بکوبید و به شکل توپ در بیاورید و در کاسه قرار دهید و روی کاسه را پوشانده و ۱ ساعت زمان دهید تا خمیر پف کند.

مرحله چهارم: پخت پواچا پنیری

بعد از ۱ ساعت پف خمیر را بگیرید مقداری از خمیر را بردارید و به شکل گرد باز کنید و کمی پنیر رنده شده روی آن قرار دهید و به شکل توپ در بیاورید و داخل سینی فر چرب شده قرار دهید و روی پواچا پنیری را با زرده رومال کنید و کمی کنجد بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پواچا پنیری پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پواچا پنیری ساده و خوشمزه برای عصرانه

  1. می توانید از زعفران و شیر نیز برای رومال استفاده کنید.
  2. حتما برای استراحت اولیه دمای محیط گرم باشد و یا در فر خاموش قرار دهید.
  3. می توانید از پنیر ورقه ی نیز استفاده کنید.
  4. روی نان ها را برای استراحت دوم بپوشانید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه