طرز تهیه چیپس خانگی در فر کم روغن و رژیمی و ترد + فیلم

دستور پخت چیپس خانگی در فر

طرز تهیه چیپس خانگی در فر

 

چیپس خانگی در فر یکی از تکنیک های بسیار ساده می باشد که روغن خیلی کم برای تهیه آن لازم است و اگر در رژیم غذایی هستید می توانید این چیپس را تهیه کنید. چیپس خانگی در فر بدون روغن است و کالری کمی دارد. چیپس یکی از تنقلات بسیار خوشمزه است که در کل دنیا مشهور است  و بچه ها نیز چیپس را بسیار دوست دارند و این روش تهیه بسیار سالم است و شما می توانید برای یک میان وعده خوشمزه و جذاب آن را تهیه کنید. تاریخچه تهیه چیپس به سال ۱۸۵۳ برمی گردد و یکی از مشتری ها یک رستوران به نام دریاچه ماه باز می گردد که یکی از مشتری سیب زمینی کنار غذا که ضخیم است اعتراض می کند و آشپز سرانجام از شدت ناراحتی سیب زمینی را به شدت نازک خرد می کند و به قدری رد روغن سرخ می کند که شکننده و طلایی می شود و همه عاشق این طعم بی نظیر می شوند. هریت مونت که مالک رستوران بوده از این موقعیت استفاده می کند و این چیپس را به متو رستوران اضافه شد. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیپس خانگی در فر و رژیمی به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای چیپس خانگی در فر

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پودر نشاسته ۳ ق غذا خوری
  • پودر سیر، نمک، سبزی خشک معطر به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس خانگی در فر کم روغن و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی را پوست بگیرید و بشورید و بعد به شکل مکعبی در اندازه دلخواه خرد کنید، اندازه خرد کردن مهم نیست زیرا در انتها همه مواد خرد می شوند. سیب زمینی ها را داخل یک قابلمه ریخته و با مقداری آب بگذارید تا پخته شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سیب زمینی ها را آبکش کنید و صبر کنید کمی خنک شود. سپس سیب زمینی ها را با ادویه ها و پودر نشاسته و کمی روغن خوب مخلوط و له کنید تا یکدست شود. افزودن نشاسته باعث ترد شدن چبپس می شود.

مرحله سوم: گلوله کردن مواد

از مواد سیب زمینی به اندازه یک گردو بردارید و در دست گرد کنید و روی سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار داید بگذارید و با فرچه کمی روغن روی هر گلوله بزنید و حالا مانند فیلم روی هر گلوله را با یک وسیله مانند ته لیوان یا درب سس فشار دهید تا سیب زمینی پهن و نازک شود. نباید زیاد ضخیم باشد.

مرحله چهارم: پخت چیپس رژیمی در فر

در ادامه همه مواد را بدین ترتیب نازک و پهن کنید و سینی را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در فر ۱۷۰ درجه قرار دهید تا جایی که سیب زمینی طلایی شوند و در انتها گریل را روشن کنید تا روی چیپس نیز طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیپس در فر بدون روغن

  1. صبر کنید تا خوب چیپس ها سرد شوند و بعد از روی سینی جدا کنید.
  2. افزودن سبزی خشک دلخواه است.
  3. با این مقدار مواد حدود دو سینی فر چیپس خواهید داشت.
  4. ضخامت مواد بسیار کم باشد تا چیپس تردی داشته باشید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه