خواص کیوی برای پوست، یبوست و سرماخوردگی

خاصیت های کیوی برای پوست و مو، سرماخوردگی و درمان یبوست

خواص کیوی

کیوی چه خواصی دارد؟

کیوی دارای خواص عجیب و غریب می باشد، کیوی یک میوه کوچک و نرم می باشد که دارای فواید زیادی برای سلامتی می باشد. این میوه گرمسیری می باشد و سرشار از ویتامین های مختلف است.

در چین کیوی را با نام انگور فرنگی می شناسند، این میوه بومی چین می باشد و یک میوه ملی محسوب می شود.

کیوی بسیار برای بدن مفید می باشد. گوشت کیوی دارای رنگ سبز روشن می باشد و دارای طعمی متمایز است. مزه کیوی ترکیبی از میوه های لیمو ، پرتقال، خربزه عسلی و توت فرنگی می باشد. دانه های سیاه موجود در کیوی باعث شده تا این میوه ظاهر مناسبی داشته باشد.

خواص کیوی برای پوست

پوست را جوان‌سازی می کند.

کیوی یک میوه خوش مزه می باشد که سرشار از مواد مغذی می باشد و یک ماده طبیعی برای مراقبت از پوست شما می باشد.

کیوی حاوی ویتامین سی و ای می باشد و سرشار از آنتی اکسیدان است. این میوه برای جوان سازی پوست موثر است.

به بازسازی سلول ها کمک می کند.

کیوی دارای مقادیر زیادی از ویتامین ای می باشد که باعث مربوط شدن پوست می شود. ویتامین ای موجود در کیوی باعث بازسازی سلول های پوست شده و پوست را منعطف می کند.

پوست را سفت می کند.

با افزایش سن پوست حالت سفت بودن خود را از دست می دهد و اگر می خواهید پوستی سفت داشته باشید بهتر است کیوی مصرف کنید.

ویتامین سی موجود در کیوی باعث تولید کلاژن می شود. کلاژن یک پروتئین عالی می باشد که برای سفتی پوست موثر است. کلاژن از خراش و بریدگی ها جلوگیری می کند و باعث درمان آن می شود.

از بیماری های پوستی جلوگیری می کند.

اسیدهای چرب امگا سه موجود در این میوه از بیماری های پوستی و سرطان پوست محافظت می کند. این میوه به حفظ غشای سالم سلولی کمک می کند.

تولید بیش از اندازه سبوم را کنترل می کند.

برخی افراد دارای صورت خیلی چرب می باشند به طوری که چربی را منعکس می کند. کیوی با این مشکل مقابله می کند. کیوی باعث می شود تا سبوم کنترل شود. سبوم باعث ایجاد چربی زیاد زیرپوست می شود.

ضد پیری

کیوی منبع غنی از آنتی اکسیدان می باشد که با رادیکال های آزاد بدن مقابله می کند و باعث مهار آن می شود. زمانی که رادیکال های آزاد موجود در بدن مهار شود علائم پیری پوست مانند چین و چروک و لکه های پیری به تعویق می افتد.

با آکنه مبارزه می کند.

کیوی دارای خواص ضدالتهابی می باشد، این خاصیت کیوی باعث می شود تا با آکنه مبارزه کند. کیوی باعث می شود تا منافذ عاری از هر گونه میکروب شود و باعث مقابله با بیماری های آبسه و آکنه می شود.

از آسیب آفتاب جلوگیری می کند.

این میوه لذیذ سرشار از آمینه و ویتامین سی می باشد که با اشعه مضر خورشید مبارزه کرده و باعث سلامت پوست می شود. کیوی ماهیت خنک کنندگی نیز دارد. شما می توانید برای درمان آفتاب سوختگی چند تکه کیوی را بر روی ناحیه سوخته قرار دهید.

زیبایی را افزایش می دهد.

ویتامین سی موجود در کیوی به روشن شدن پوست صورت کمک می کند. همین موضوع باعث می شود تا پوست شما زیباتر شود.

دایره های تیره را روشن می کند.

خیلی از زنان برای درمان سیاهی دور چشم از داروهای مختلف استفاده می کنند اما شما می توانید به صورت طبیعی برای درمان دایره های تیره دور چشم از کیوی استفاده کنید. کیوی می تواند باعث مهار سیاهی دور چشم شود.

خواص کیوی برای مو

با ریزش مو مبارزه می کند.

کیوی سرشار از ویتامین سی و ای می باشد که به مبارزه با ریزش مو برخواسته و سلامت موهای شما را حفظ می کند. این میوه سرشار از دو ویتامین ذکر شده می باشد. همچنین کیوی دارای روی، فسفر و منیزیم است که باعث گردش خون بهتر شده و رشد موها را تسریع می کند.

به تشکیل کلاژن پوست سر کمک می‌ کند.

کیوی دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی می باشد که به تشکیل کلاژن پوست سر کمک می کند. اگر می خواهید موهای سالمی داشته باشید کیوی مصرف کنید.

برای موی خشک و زبر خوب است.

داشتن موهای خشک و زبر همیشه دردناک است، چرا که حالت دادن اینگونه موها سخت است. کیوی به دلیل داشتن اسید چرب امگا سه باعث آبرسانی بیشتر موهای شما شده و از آشفتگی موهای شما جلوگیری می کند. کیوی باعث تقویت رگ های خونی شما می شود. اگر کیوی را به صورت روزانه مصرف کنید اگزمای پوست سر را درمان می کند.

از سفید شدن زودهنگام جلوگیری می کند.

موهای سفید در سنین ۲۰ تا ۴۰ خودنمایی می کنند. شما می توانید با مصرف کیوی که دارای مقادیر زیادی از مس می باشد رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کنید و از سفید شدن موهای خود تا حدود زیادی پیشگیری کنید.

خاصیت های درمانی کیوی

به مبارزه با سرطان کمک می کند.

سرطان یک بیماری مهلک می باشد، اگر می خواهید از این بیماری مهلک در امان باشید به شما توصیه می کنیم که کیوی مصرف کنید. این میوه سرشار از ویتامین سی می باشد که به مهار رادیکال های آزاد بدن کمک می کند. کیوی می تواند هفتاد درصد ویتامین سی بدن شما را تامین کند.

مصرف کیوی از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. گوشت این میوه به رشد باکتری های مفید در بدن کمک کرده و خطر سرطان روده بزرگ را کم می کند.

برای دستگاه گوارش ما خوب است.

کیوی باعث درمان عدم تعادل در دستگاه گوارش می شود. این میوه مانند یک پروبیوتیک عمل کرده و برای دستگاه گوارش مناسب است. این میوه دارای اکتینیدین می باشد که این آنزیم پروتئین ها را شکسته و به هضم بهتر پروتئین کمک می کند.

لاغری با خوردن کیوی

شاید بپرسید که کیوی چگونه باعث کاهش وزن می شود؟ اگر می خواهید وزن کم کنید کیوی یک راه حل عالی می باشد؛ کیوی دارای کالری کمی می باشد. این میوه حاوی فیبر حل شدنی می باشد که با کاهش گرسنگی شما از خوردن غذاهای چرب و مضر جلوگیری می کند.

از اختلالات تنفسی جلوگیری می کند.

ویتامین سی برای افرادی که دچار بیماری های تنفسی مانند آسم یا سرفه مزمن هستند مفید است. این میوه سرشار از ماده مغذی ضروری برای کسانی است که دارای مشکلات تنفسی هستند. کیوی باعث می شود تا لوله تنفسی شما آرام شود و خس خس و گرفتگی بینی از بین برود.

کیوی دیابت را کنترل می کند.

یکی از میوه هایی که برای افراد دیابتی مناسب است کیوی است. این میوه به دلیل فیبر بالایی که دارد باعث کنترل دیابت می شود. شاخص گلیسمی کیوی پایین می باشد و از افزایش سطح قند خون جلوگیری می کند.

از تباهی لکه زرد جلوگیری می کند.

کیوی سرشار از لوتئین می باشد که یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث سلامت چشم می شود. این میوه سرشار از ویتامین آ می باشد که از تباهی لکه زرد جلوگیری می کند.

سلامت قلب با مصرف کیوی

اگر کیوی را به صورت منظم مصرف کنید از آسیب های بالقوه به قلب جلوگیری می کند. این میوه شامل پتاسیم می باشد که باعث رقیق شدن خون شده و فرآیند لخته شدن خود را کنترل می کند. کیوی باعث افزایش سطح کلسترول خوب خون می شود. کیوی به پایین آوردن سطح تری گلیسیرید خون کمک می کند. این میوه باعث کاهش خطر بیماری های قلبی می شود.

از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) جلوگیری می کند.

افرادی که بیماری سندرم روده تحریک پذیر دارند بهتر است کیوی مصرف کنند. خوردن روازنه دو عدد کیوی به مدت یک ماه برای حرکات مناسب روده مناسب است. چرا که کیوی دارای فیبر و اکتینیدین می باشد.

کیوی یبوست را درمان می کند.

کیوی یک ملین طبیعی می باشد که به عنوان درمان برای یبوست می باشد. مطالعات نشان می دهد اگر کیوی را منظم مصرف کنید باعث درمان یبوست می شود.

از DNA محافظت می کند.

کیوی می تواند از دی ان ای محافظت کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این میوه باعث می شود تا از دی ان ای محافظت کند.

خلق و خو را بهبود می بخشد.

کیوی می تواند باعث خلق و خوی مناسب شود. این میوه گرمسیری سروتونین بالایی دارد که به تقویت حافظه کمک می کند. کیوی اشتهای شما را تنظیم می کند و خواب شما را آسان می کند.

حفظ و ترمیم استخوان

کسانی که دارای استخوان های ضعیف هستند کیوی را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. این میوه دارای ویتامین کا می باشد. ویتامین کا موجود در این میوه باعث حفظ و ترمیم استخوان ها می شود.

توانایی‌های ضدقارچی و ضدباکتریایی

کیوی دارای دانه های سیاه می باشد که توانایی ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد. این میوه برای جلوگیری از قارچ روی پوست موثر است.

به کنترل فشار خون کمک می کند.

کیوی به دلیل داشتن پتاسیم باعث مهار سدیم اضافی بدن می شود که تعادل الکترولیت ها را برقرار می کند. کسانی که فشار خون بالا دارند کیوی بخورند.

کیوی سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

ویتامین سی موجود در این میوه می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. این میوه دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

تعادل قلیایی را در بدن ایجاد می کند.

کیوی قلیایی ترین میوه می باشد که به خنثی کردن اسید زیاد معده کمک می کند و از ایجاد تهوع پیشگیری می کند.

خواص کیوی در بارداری

این میوه برای زنان باردار مناسب است چرا که احتمال سقط جنین را کاهش می دهد. کیوی به انتقال ویتامین های مادر به جنین کمک می کند.

کیوی برای کودکان

کیوی یک میوه مناسب برای کودکان است. این میوه به دلیل داشتن ویتامین سی و همچنین مواد معدنی نظیر کلسیم، منیزیم، آهن و سدیم برای کودکان مفید است.

خواص کیوی برای سلامت کبد

کیوی برای درمان اختلالات کبدی مفید است، کسانی که از اختلالات کبدی رنج می برند حتما کیوی میل کنند.

سطح هموگلوبین خون را افزایش می دهد.

کسانی که کم خونی دارند این میوه را مصرف کنند. کیوی باعث می شود تا سطح هموگلوبین شما به حالت عادی برگردد.

زخم های دهانی

کیوی به کسانی که مبتلا به زخم های دهانی هستند کمک می کند. این میوه از تاول های زبانی جلوگیری می کند. این میوه به دلیل داشتن ویتامین سی به بهبود تاول در عرض چند روز کمک می کند.