طرز تهیه لواشک کیوی خانگی ترش و خوشمزه و سالم با آفتاب و سولاردم

طرز تهیه لواشک کیوی

 

از دسته لواشک های بسیار خوشمزه و جذاب است که می توانید به راحتی در فصل پاییز و زمستان با رسیدن کیوی درست کنید. همیشه درست کردن لواشک در منزل یک نوستالوژیک کودکی ما می باشد که در زمان گذشته مادرها و مادربزرگ ها لواشک را روی سینی ها فلزی می ریختن و جلوی آفتاب می گذاشتند تا خشک شود و ما برای خوردن لواشک های خوشمزه خانگی بی قراری می کردیم تا آنها زودتر خشک شوند و ناخونک بزنیم. امروزه که سبک زندگی آپارتمان نشینی بیشتر شده است باید در بالکن یا روی بخاری و شوفاژ لواشک را درست کرد البته اگر شما سولاردم داشته باشید می توانید یک روزه لواشک خود را خشک کنید. میوه کیوی بسیار پر خواص بود از جمله کمک به جوانسازی پوست، کنترل سموم بدن، کمک به کاهش وزن و … اشاره کرد. امروز در پارسی دی لواشک کیوی خانگی بسیار راحت را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم

کیوی۳ کیلوگرم
شکربه مقدار دلخواه

طرز تهیه لواشک کیوی

مرحله اول : آماده سازی لواشک

ابتدا کیوی ها را بشورید و اگر قسمتی از آنها خراب است را بگیرید تا باعث مزه تلخی لواشک نشود سپس کیوی ها را پوست بگیرد و به قطعات کوچک خرد کنید.

مرحله دوم : پخت کیوی

قطعات خرد شده کیوی را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا کیوی ها پخته و نرم شوند و آب اضافی کیوی تبخیر شود. در این مرحله اگر کیوی های انتخابی شما ترش بود می توانید به دلخواه ۲ ق غذا خوری شکر اضافه کنید تا طعم لواشک را متعادل کند اگر نه می توانید شکر را حذف کنید.

مرحله سوم : میکس کردن کیوی

وقتی کیوی ها پخته شدند آن ها را داخل مخلوط کن ریخته یا به کمک غذاساز یا گوشکوب برقی یا دستی خوب له می کنید باید پوره پوره شود.

مرحله چهارم : خشک شدن لواشک کیوی خانگی

وقتی کیوی ها را پوره کردید داخل سینی فلزی نایون فریزر بپوشانید و مواد کیوی را روی سینی ریخته و سطحش را صاف کنید و برای چند روز جلو آفتاب یا کنار بخاری قرار دهید تا خشک شوند. لواشک را بعد از خشک شدن به اندازه دلخواه ببرید.

خشک شدن لواشک کیوی خانگی با سولاردم

وقتی مواد را روی سینی ریختید می توانید به کمک سولار آن را یک روزه خشک کنید بدین ترتیب که یک سینی متناسب با اندازه سولاردم در نظر بگیرید و لواشک را در آن ریخته و در سولار قرار دهد و دکمه کانوکشن را بزنید سپس اینتر را و دمای ۱۲۰ درجه را انتخاب و ۱۵ دقیقه زمان دهید بعد از گذشت این تایم چک کنید اگر لازم بود زمان بیشتری دهید بعد از اتمام کار اجازه دهید لواشک کیوی در سولار خاموش بماند به همین سرعت لواشک کیوی ما حاضر شد می توانید از میوه خشک کن ها نیز برای سرعت بخشیدن به درست شدن لواشک استفاده کنید.

فوت و فن های دستور تهیه لواشک کیوی

  1. می توانید برای ایجاد تعادل در طعم کیوی آن ها را با میوه های فصل مثل سیب نیز میکس کنید.
  2. اگر طعم ترش لواشک را دوست دارید می توانید مقداری نمک نیز به لواشک کیوی اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
16
دیدگاه

  • کبری ۳ سال پیش

    چقد خوب بود من تو سولاردم تا حالا لواشک درست نکرده بودم 😁😁 چقد سریع ای کاش اموزش بیشتری از سولار بذارید.حتما لواشک کیوی بهتون پیشنهاد میدم اگ طعم ترش دوست دارید

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      حتما.نوش جان

      پاسخ
  • راضیه ۱ سال پیش

    عالی♥

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      💗

      پاسخ