طرز تهیه گاناش شکلاتی براق با خامه صبحانه برای زیر فوندانت

طرز تهیه گاناش

 

یکی از روش های تزئین کیک و انواع دسرها می باشد که بسیار پر کاربرد است در واقع ترکیب شکلات و خامه در اندازه های متفاوت برای رسیدن به غلظت مناسب است. شما می توانید کیک را با گاناش کاور کنید و یا آن را غلیظ تهیه کنید و مانند خامه فرم گرفته فرم دهید و ماسوره بزنید و یا می توانید برای فیلینگ مابین کیک استفاده کنید مهم نیست شما از چه رنگ و طعم شکلات استفاده می کنید به این روش تهیه گاناش گفته می شود. برای تهیه گاناش شکلاتی هم می توانید از هر نوع طعم و درصدی که دوست دارید استفاده کنید. امروز طرز تهیه گاناش با خامه صبحانه برای زیر فوندانت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شکلات۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم

طرز تهیه گاناش شکلاتی برای تزئین کیک

مرحله اول : جوشاندن خامه

شما با این روش تهیه گاناش می توانید به راحتی مانند خامه قنادی به شکلات فرم دهید و ماسوره بزنید. خامه صبحانه را داخل یک شیر جوش ریخته و اجازه دهد تا دور شیرجوش ریز جوش بزند.

مرحله دوم : افزودن شکلات

شکلات را خرد کنید و به محض اینکه خامه جوشید آن را از روی حرارت بردارید و شکلات خرد شده را داخل خامه ریخته و تند هم بزنید تا شکلات با دمای خامه ذوب شود سپس کمی که خنک شد داخل یک ظرف ریخته و بدون آنکه روی آن را بپوشانید بمدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم : تهیه گاناش شکلاتی برای تزئین کیک

بعد از گذشت این زمان از یخچال خارج کنید و بمدت ۵ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا مانند خامه قنادی شود و رد پره های همزن روی آن باقی بماند گاناش شکلاتی حاضر است می توانید آن را داخل قیف ریخته و ماسور بزنید.

مواد لازم برای تهیه گاناش برای کاور با فوندانت

خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکلات تخته ای۲۰۰ گرم
  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم

طرز تهیه گاناش برای کاور با فوندانت

مرحله اول : جوشاندن خامه

این گاناش برای کاور کیک و کاور کردن قبل از فوندانت کشی بسیار مناسب است. ابتدا خامه را داخل ظرف ریخته و روی حرارت قرار دهید تا اطراف ظرف شروع به ریز جوش کند سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم : تهیه گاناش برای کاور با فوندانت و کیک

از قبل شکلات تخته ای را خرد کرده و داخل خامه داغ ریخته و تند هم بزنید تا شکلات کاملا ذوب شود. گاناش ما حاضر است می توانید کیک را با این گاناش کاور کنید و فوندانت را استفاده کنید این گاناش بافت منسجم تری دارد.

مواد لازم برای تهیه سس گاناش

  • خامه صبحانه ۲۵۰ گرم
  • شکلات ۱۲۵ گرم

طرز تهیه سس گاناش

مرحله اول : جوشاندن خامه

این نسبت بسیار شل و روان است و شما می توانید از این سس برای پوشش کیک استفاده کنید. خامه را داخل ظرف ریخته و بگذارید تا به جوش بیاد همین که دور ظرف ریز جوش بزند کافی می باشد سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم : تهیه سس گاناش

شکلات خرد شده را به ان اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود سپس گاناش را داخل ظرف ریخته و روی کیک خود بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه تهیه گاناش

  1. گاناش ها را می توانید تا ۱ هفته داخل یخچال در ظرف دربسته استفاده کنید.
  2. ما سه نوع نسبت برای تهیه انواع گاناش داریم که کاربرد های متفاوتی دارد شما می توانید بسته به نوع کاری که می خواهید گاناش را تهیه کنید نسبت ها را تغییر دهید.
  3. از شکلات تخته ای مرغوب برای تهیه گاناش استفاده کنید.
  4. می توانید برای تهیه گاناش از شکلات شیری یا رنگی نیز استفاده کنید.
  5. می توانید برای جوشاندن خامه آن را داخل ماکروفر نیز قرار دهید.
  6. به دلخواه می توانید به گاناش اسانس مانند وانیل نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه گاناش شکلاتی براق با خامه صبحانه برای زیر فوندانت
4.2 (83.33%) 6 votes