طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی فوری و خوشمزه و ساده به صورت خرد شده با سرکه

دستور تهیه ترشی گوجه فرنگی

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

 

ترشی گوجه فرنگی یکی از ترشی های بسیار فوری و ساده می باشد که در کمتر از یک روز تهیه می شود و شما می توانید به راحتی در خانه یک ترشی گوجه فرنگی خرد شده با هویج و سرکه تهیه کنید. شما می توانید به دلخواه به این ترشی کمی سبزی معطر اضافه کنید. اگر در یخچال مقداری گوجه فرنگی دارید و در حال خراب شدن است و یا مقداری زیادی گوجه دارید می توانید یک ترشی خانگی درجه یک تهیه کنید. شما می توانید از سرکه خانگی یا سرکه قرمز یا سفید استفاده کنید. تفاوت این سرکه ها باهم در میزان تند و تیزی آن می باشد و اگر دوست دارید ترشی تیز تری داشته باشید از سرکه سفید استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی ساده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی گوجه فرنگی تنها

  • گوجه فرنگی ۲ کیلوگرم
  • سیر ۲ بوته
  • هویج ۴ عدد
  • سبزی معطر بجز ریحان ۲۵۰ گرم
  • نمک دریا و سرکه به مقدار لازم
  • فلفل تند یا فلفل دلمه ۱ عدد

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی یک روزه با سرکه و سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی گوجه فرنگی

ابتدا باید گوجه فرنگی ها را بشورید و بگذارید داخل آبکش تا کاملا خشک شود، مهم ترین نکته در تهیه هر نوع ترشی خشک بودن سبزیجات استفاده شده است که اگر مرطوب باشند باعث کپک می شوند، گوچه فرنگی را به صورت مکعبی ریز خرد کنید و داخل یک لگن بزرگ بریزید.

مرحله دوم: آماده سازی هویج و سبری

هویج را پوست بگیرید و ساطوری ریز خرد کنید و به گوجه فرنگی اضافه کنید. سبزی معطر را پاک کنید و داخل لگن آب ریخته و چندین بار بشورید و داخل سبد قرار دهید تا آب اضافه از بین برود و بعد ساطوری ریز خرد کنید. سیر ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. فلفل تند یا دلمه ای را نیز شسته و از وسط به دو نیم کنید و تخم های آن را جدا کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا باید داخل کاسه ی که گوجه و هویح را ریختید سبزی و فلفل و سیر را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به طور یکدست پخش شوند. داخل یک پارچه نمک دریا را بریزید و به آن سرکه سفید اضافه کنید، دقت کنید به ازای هر لیتر سرکه ۲ ق غذا خوری نمک دریا باید اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی گوجه فرنگی

حالا مواد ترشی مخلوط شده را در شیشه های تمیز ریخته و بعد از مخلوط سرکه تهیه شده روی آن بریزید به طوری که کاملا سطح آن را بگیرید و بعد درب شیشه را بسته و برای ۱ روز در یخچال نگهداری کنید و مصرف کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی گوجه فرنگی خوشمزه و فوری با سرکه

  1. حتما آب سبزی ها خشک شود و بعد استفاده کنید.
  2. هیچ کدام از مواد استفاده شده نباید خیس باشند.
  3. حتما این ترشی باید در یخچال نگهداری شود وگرنه خراب می شود.
  4. نمک دریا را جایگزین نمک معمولی نکنید.
  5. اصلا آب اضافه نکنید و فقط از ترکیب سرکه و نمک استفاده شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی فوری و خوشمزه و ساده به صورت خرد شده با سرکه
3.8 (76.67%) 6 votes