طرز تهیه کیک یخچالی هویج شیک و خوشمزه با ژلاتین برای پذیرایی

دستور تهیه کیک یخچالی هویج

طرز تهیه کیک یخچالی هویج

 

کیک یخچالی هویج یکی از راه های تهیه کیک یخچالی هویج بدون فر و ابزار خاصی می باشد که می توانید به سادگی با چند قلم مواد در دسترس در خانه تهیه کنید. این کیک با بیسکویت پتی بور و به صورت قالبی تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. شما می توانید با افزودن کمی زعفران دم کرده رنگ این دسر خوشمره را فوق العاده کنید. کیک یخچالی هویج یک ایده شیک و ناب است و مخصوص کسانی که طعم و مزه هویج را دوست دارند یک دسر متفاوت تهیه کنند. اما شما می توانید از انواع قالب ها برای تهیه این دسر استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک یخچالی هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی خوشمزه و ساده

  • هویج ۵۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۲ ق سوپ خوری
  • نشاسته ذرت ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۱ پیمانه
  • گلاب ۱/۴ پیمنه
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • بیسکویت پتی بور ۲ بسته

طرز تهیه کیک یخچالی هویج با بیسکویت

مرحله اول : پخت هویج

هویج را پوست بگیرید و خرد کنید و با کمی آب داخل قابلمه قرار دهید تا آبپز شود. می توانید هویج ها را با کمی آب برای ۵ دقیقه داخل سولاردم یا مایکروفر قرار دهید تا زودتر پخته شود. سپس داخل میکسر یا ۱۲۳ یا با کمک گوشتکوب برقی میکس و پوره کنید.

مرحله دوم: بن ماری کردن زلاتین

ژلاتین را روی ۱/۳ پیمانه آب بریزید تا اسفنجی شود. سپس یک کتری را روی حرارت قرار دهید و کاسه را روی آن قرار دهید و بگذارید تا ژلاتین بن ماری شود و ذرات ژلاتین ذوب شود. می توانید ژلاتین را برای ۱ دقیقه در مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا بن ماری شود.

مرحله دوم: پخت مواد

در ادامه هویج پوره شده را به همراه شکر روی قابلمه قرار دهید و هم بزنید تا شکر کم کم حل شود. نشاسته را با ۱/۳ لیوان آب سرد خوب مخلوط کنید تا نشاسته داخل آب باز شود. سپس به مواد هویج و شکر اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه ژلاتین و زعفران و گلاب را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید تا آب اضافه آن تبخیر شود و مواد سفت و غلیظ شود.

مرحله دوم: تهیه کیک یخچالی

اما کف قالب مورد نظر نایلون انداخته و کمی از مواد هویجی بریزید و بعد بیسکویت را به صورت ردیفی بچینید، سپس دوباره کمی از مواد هویجی ریخته و بیسکویت را به صورت لایه به لایه بریزید تا قالب پر شود. سپس دسر رابرای ۵ الی ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک یخچالی هویج با بیسکویت پتی بور و ژلاتین

  1. این دسر هر چقدر در یخچال بیشتر بماند خوشمزه تر می شود.
  2. شما می توانید از طعم های متفاوت بیسکویت در لایه ها استفاده کنید.
  3. از هر قالبی که دوست دارید می توانید برای تهیه این دسر استفاده کنید و بهتر است برای خارج کردن دسر نایلون را به آرامی از بیرون بیاورید و داخل دیس مورد نظر برگردانید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه