طرز تهیه مرغ با چیپس خرد شده تند و تیز و ترد در تابه و سرخکن

طرز تهیه مرغ با چیپس خرد شده

 

مرغ سوخاری انواع و اقسام بسیار مختلفی دارد و شما می توانید این مرغ را این بار با چیپس خرد شده با طعم دلخواه تهیه کنید. این مرغ فوق العاده ترد و خوشمزه مزه است و می توانید برای سرخ کردن از تابه یا سرخ کن های رژیمی استفاده کنید تا کالری کمتری داشته باشد ولی اگر می خواهید داخل روغن سرخ کنید بهتر است از روغن سرخ کردنی استفاده کنید تا تردتر شود. شما می توانید از مرغ خرد شده یا فیله استفاده کنید و این غذای فست فودی را به همراه سس دلخواه و سیب زمینی سرخ کرده برای شام تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ با چیپس خرد شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه یا فیله مرغ۱ عدد
چیپس تند و تیز۱ بسته
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، ادویه مرغ، پولبیبر، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ با چیپس خرد شده

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید سینه یا فیله مرغ را برش بزنید و بدون استخوان کنید، شما می توانید مرغ را به صورت مکعبی یا درازی برش بزنید، بهتر است برای این که خوب مغز پخت شود بهتر است برش های یک اندازه ریز بزنید.

مرحله دوم: مرینت کردن

در ادامه برای مزه دار کردن مرغ باید مرغ های خرد شده را داخل یک کاسه بریزید و با ادویه های گفته شده و روغن زیتون خوب مخلوط کنید و هم بزنید، برای تهیه این مرغ دیگر نیاز نیست زمانی برای مرینت کردن یا مزه دار کردن مرغ بگذارید و می توانید بلافاصله این مرغ را تهیه کنید.

مرحله سوم: آماده سازی چیپس

در ادامه باید چیپس تند یا مزه دلخواه خود را داخل کاسه بریزید و با دست یک گوشتکوب دستی بکوبید تا له شود نیاز نیست خیلی پودری و خرد شده و بهتر است تکه های درشتی داشته باشد و بعد مرغ های مزه دار شده را داخل چیپس خرد شده بغلطانید به طوری که همه مرغ را کاور کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن مرغ

در ادامه باید داخل یک تابه روغن ریخته و مرغ های مزه دار شده را داخل تابه سرخ کنید و یا می توانید در سرخکن قرار دهید و چند اسپری روغن روی آن بزنید و داخل سرخ کن با دمای ۱۹۰ درحه برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا خوب سرخ و مغز پخت شود و بعد به همراه سیب زمینی و سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ با چیپس خرد شده

  1. مرغ را بهتر است با ضخامت یک انگشت خرد کنید.
  2. اگر زمان دارید می توانید مرغ را در یخچال قرار دهید تا طعم دار شود ولی بلافاصله نیز می توانید سرخ کنید.
  3. می توانید داخل فر از قبل گرم شده نیز قرار دهید و زیر و رو کنید یا کانوکشن فر را روشن کنید.
  4. می توانید از مرغ چرخ شده به صورت قلقلی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه مرغ با چیپس خرد شده تند و تیز و ترد در تابه و سرخکن
3 (60%) 2 votes