طرز تهیه مربای گلابی خرد شده ساده و خوشمزه و سالم در خانه

طرز تهیه مربای گلابی

 

از دسته مرباهایی می باشد که بسیار خوشمزه است و شما می توانید آن را در فصل گلابی تهیه کنید. شما بنا به سلیقه خود می توانید گلابی را خرد کنید و یا به صورت درسته آن را مربا کنید که ظاهر مجلسی داشته باشد. مربای گلابی از دسته مربا خاصی هست که رنگ و طعم و دلپذیری دارد و می توانید مهمون خوبی برای سفره های شما باشد شما می توانید هم برای صبحانه هم میان وعده و یا عصرانه از این مربای خوشمزه استفاده کنید حتی مربا گلابی را می توانید در تهیه انواع شیرینی می توانید استفاده کنید حتما امتحان کنید و این مزه دلچسب را از دست ندهید و از خواص خوب گلابی نیز غافل نشوید خواصی همچون بهبود گوارش، کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت قلب و … هزاران خواص خوب دیگر را دارا می باشد. امروز در پارسی دی مربای گلابی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گلابی خرد شده۲ پیمانه
شکر۱.۵ پیمانه
جوهرلیمو۱/۲ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
آب۴ پیمانه

طرز تهیه مربای گلابی ساده و سالم

مرحله اول: آماده سازی گلابی

ابتدا گلابی ها را شسته و تمیز کنید سپس با یک چاقو تیز پوست گلابی را خیلی نازک بگیرید البته شما می توانید با پوست نیز مربا را درست کنید ولی گرفتن پوست ظاهر مربا را شکیل تر می کند و به قطعات و تکه های مورد نظر خرد کنید اگر قصد دارید مربا را به شکل درسته داشته باشید گلابی را فقط پوست بگیرید و چوبش را نیز جدا نکنید.

مرحله دوم: تهیه شربت

در ادامه آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و مخلوط کنید سپس روی حرارت قرار دهید ۵ دقیقه که جوشید و شروع به قل زدن کردن گلابی خرد شده یا درسته را داخل قابلمه قرار دهید و بگذارید بجوشد.

مرحله سوم: افزودن زعفران

در ادامه وقتی ۱۰ دقیقه شربت و گلابی جوشیدن کمی زعفران ساییده شده اضافه کنید و بعد جوهر لیمو را اضافه کنید و بگذارید مواد بجوشد و گلابی ها نرم شوند.

مرحله چهارم: تهیه مربا گلابی درسته و خرد شده

وقتی مقدار آب داخل قابلمه نصف و شربت غلیظ و گلابی ها پخته شدند وانیل را اضافه کنید و مربا با نعلکبی سرد شده تست کردید و قوام آمده بود از روی حرارت بزارید و بگذارید تا خنک شود سپس داخل شیشه های تمیر ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مربای گلابی در خانه

  1. شما می توانید از هر نوع گلابی برای تهیه این مربا استفاده کنید.
  2. اگر جایی از گلابی خراب بود با چاقو حتما بگیرید.
  3. می توانید به جای جوهر لیمو از کمی آب لیموترش تازه بریزید.
  4. افزودن زعفران باعث خوش رنگ شدن این مربا می شود و قابل حذف است.
  5. از هر ظرفی بجای پیمانه می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه