طرز تهیه ترشی ذرت کوچک خانگی و خوشمزه به صورت خرد شده

طرز تهیه ترشی ذرت دون شده , ترشی ذرت مکزیکی و زیتون , xvc jidi jvad bvj

 

یکی از انواع ترشی های ایرانی خوشمزه و مجلسی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد ، برای سفره آرایی و تزیین غذاها نیز مناسب می باشد. این ترشی خوشمزه در تمام فصول سال تهیه می شود.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه ترشی ذرت تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی ذرت تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه ترشی ذرت با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

برگ بو۱ عدد
ذرت کامل۴ عدد
فلفل قرمز۴ عدد
سرکه سیب۱ لیتر
نمکبه مقدار لازم
پیاز قرمز بزرگ۱ عدد

طرز تهیه ترشی ذرت

برای تهیه ترشی ذرت خانگی ابتدا در قابلمه ای سرکه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس ۱ لیتر آب نیز به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا بجوش بیاید. بعد از جوش آمدن ترکیب آب و سرکه بهترین زمان برای افزودن نمک ، شکر و برگ بو به آن است.

اجازه می دهیم تا شکر کاملا در آب و سرکه حل شود. سپس فلفل قرمزها را می شوییم و به مواد ترشی اضافه می کنیم و پس از گذشت ۳ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا مواد ترشی خنک شود.

بعد ذرت های کامل را می شوییم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقو روی ذرت ها به ارتفاع ۴ سانتی متر برش می زنیم و در شیشه کامل خشک یا هر ظرف دیگری می ریزیم.(از ذرت های نرسیده ریز نیز می توانید در این ترشی استفاده کنید)

سپس پیاز قرمز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ورقه ورقه خرد می کنیم و به ذرت ها می افزاییم و مواد مخلوط با سرکه را که دیگر خنک شده است را نیز تا روی ذرت ها می ریزیم تا کاملا روی آن ها را پوشش دهد.

از خنک بودن مواد مطمئن می شویم و درب شیشه یا ظرف ترشی را محکم می بندیم تا هوا در آن نفوذ نکند. در پایان ظرف ترشی را به مدت ۱ هفته در جای خنک و خشک نگهداری می کنیم و بعد از این زمان می توانید نوش جان کنید.

همچنین ببینید

از
18
دیدگاه