طرز تهیه آرد بادام درختی خانگی برای انواع غذا، کیک و شیرینی و نان

طرز تهیه آرد بادام

 

بسیار مقوی و مفید بوده زیرا هر ۱۰۰ گرم آرد بادام فقط ۲۰ گرم کربوهیدارت دارد. آرد بادام جایگزین مناسبی برای آرد سفید است، علاوه بر این پیروان رژیم کتوژنیک و کاهش وزن، برای افراد دیابتی و یا کسانی که می‌خواهند سبک زندگی خود را به سالم‌خواری تغییر دهند، مناسب است. این آرد به دلیل وجود منیزیم و پتاسیم، می‌تواند تامین کننده الکترولایت‌های از دست رفته در اوایل شروع رژیم کتوژنیک باشد. این آرد همچنین برای انواع کیک ها، شیرینی ها، نان ها مفید می باشد. از ترکیب این آرد با ادویه‌های مختلف به عنوان پودر سوخاری نیز استفاده می شود. بادام مسکن طبیعی برای تسکین درد و التهاب مجاری تنفسی است. آرد بادام را می توانید به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه کنید ولی تهیه آن در منزل کار راحت و بسیار مطمئن تری است. امروز در پارسی دی طرز تهیه آرد بادام خانگی را به شما اموزش می دهیم با همراه باشید.

مواد لازم

بادام شیرین۱ کیلوگرم

طرز تهیه آرد بادام

مرحله اول : بلانچ کردن بادام ها

ابتدا داخل یک قابلمه با توجه به مقدار بادام ها آب ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاد سپس بادام ها را بمدت ۱۰ دقیقه در آب در حال جوش ریخته سپس یک کاسه دیگر را پر یخ کرده وقتی بادام ها نرم شد بلافاصله در آب یخ ریخته و با دست به راحتی پوستش را جدا می کنیم.

مرحله دوم : خشک کردن بادام

با دو روش می توانید بادام ها را خشک و رطوبتش را بگیرید. روش اول بدین گونه است که بادام را در سینی فر ریخته بمدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۵۰ درجه قرار دهید یا بادام ها را در سینی ریخته و بمدت ۲ روز کنار شوفاژ قرار دهید تا خشک شود.

مرحله سوم : آسیاب کردن بادام

بادام ها وقتی خوب خشک شدند داخل غذاساز یا میکسر ریخته و پودر می کنید برای اینکه به دستگاه شما آسیب نرسد چند دقیقه وسط آسیاب کردن خاموش کنید تا استراحت کند. به همین راحتی شما آرد بادام را در منزل تهیه کردید. آن را بسته بندی کنید و در فریزر نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه آرد بادام

  1. بیش از حد آسیاب نکنید زیرا تبدیل به کره می شود.
  2. اگر آسیاب در منزل نداشتید از رنده ریز نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
9
دیدگاه