طرز تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت (گیاهی) خیلی راحت و خوشمزه با عدس

دستور پخت حلیم بادمجان بدون گوشت

حلیم بادمجان بدون گوشت

 

حلیم بادمجان بدون گوشت یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک خوارک عالی و ساده است که می توانید بدون گوشت و مرغ تهیه کنید. حلیم بادمجان بدون گوشت برای کسانی که گیاه خوار هستند و یا منع مصرف گوشت دارند گزینه خوبی می باشد. شما می توانید حلیم بادمجان بدون گوشت را برای شام یا نهار و دورهمی خود تهیه کنید. حلیم بادمجان از دسته غذا های اصیل ایرانی می باشد که به روش های مختلفی تهیه می شود و بعضی ها از عدس یا لوبیا سفید و یا برنج برای تهیه آن استفاده می کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت

  • بادمجان ۶ عدد
  • عدس ۲/۳ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • کشک گیاهی ۱ پیمانه
  • نعنا داغ و پیاز داغ به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت با عدس

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت نواری برش بزنید. داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا بماند این کار باعث گرفتن تلخی بادمجان می شود. بعد از ۳۰ دقیقه بادمجان ها را آبکشی کنید و روی یک پارچه قرار دهید و صبر کنید تا آب اضافی آن کشیده شود و بعد داخل یک تابه با کمی روغن سرخ کنید و کنار قرر دهید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه عدس را باید از ۱ ساعت قبل خیس کنید تا علاوه بر گرفتن نفخ آن راحت تر نیز پخته شود. سپس به همره کمی آب بگذارید تا پخته شود و نرم شود. بهتر است میزان آب را زیاد نریزید و بگذارید تا آب اضافه آن تبخیر شود. سیر را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ی شود و بعد بادمجان و عدس و سیر را اضافه کنید و هم بزنید و یک لیوان آب روی مواد بریزید و درب تابه را قرار دهید و برای نیم ساعت بگذارید تا پخته شود.

مرحله چهارم: حلیم بادمجان بدون گوشت

وقتی آب اضافه مواد تبخیر شد. درب تابه را برداشته و بگذارید تا غلیظ شود. سپس به کمک یک گوشتکوب دستی مواد را خوب بکوبید تا له شود و مجدد روی حرارت قرار دهید تا جا افتاده شود و بعد کشک رقیق شده را به همراه کمی نعنا داغ اضافه کنید و صبر کنید تا حلیم بادمجان بدون گوشت غلیظ شود. سپس خوراک خوشمزه  را داخل دیس کشیده و با کشک و پیاز داغ تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت با عدس و کشک گیاهی

  1. می توانید خودتان در خانه کشک گیاهی تهیه کنید بدین صورت که ۲ ق غ بادوم زمینی خالص را با کمی آبغوره و نمک مخلوط کنید (با قاشق یا چنگال) تا به طعم و غلظت دلخواه برسید.
  2. می توانید از کشک پاستوریزه استفاده کنید.
  3. برای جذب روغن کمتر بادمجان بهتر است از کمی ماست برای رومال بادمجان ها استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه