آموزش کاشت سبزه در تنگ ماهی با انواع بذر ها + ویدیو

طرز تهیه سبزه در تنگ ماهی

 

اگر دوست دارید برای سفره هفت سین امسال یک سبزه متفاوت و زیبا تهیه کنید حتما روش کاشت در تنگ ماهی را تست کنید. سبزه در تنگ ماهی را می توانید با انواع بذر ها تهیه کنید ولی بهتر است از بذر های مانند تخم کدو یا شاهی و … استفاده کنید تا بعد ها بتوانید در باغچه یا گلدان بکارید. عکس فوق برای سبزه تخم کدو است که بسیار زیبا و شیک برای سفره هفت سین می باشد و در انتها می توانید ویدیو مربوط به این سبزه را نیز مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سبزه در تنگ ماهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه عدس

 

مواد لازم

تخم کدو۲ ق غذا خوری
نتگ ماهی۱ عدد
سنگبه دلخواه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه ماش

 

طرز تهیه سبزه در تنگ ماهی

مرحله اول: خیس کردن

ابتدا باید بذر مورد نظر را که از هر بذری که دوست دارید می توانید استفاده کنید را داخل آب ریخته و برای ۲۴ ساعت بگذارید تا خیس بخورد و بعد از ۲۴ ساعت یک پارچه نخی را خیس کنید.

مرحله دوم: جوانه زدن

بذر ها را داخل پارچه نخی قرار دهید و روی آن را بپوشانید و می توانید مانند فیلم داخل یک ظرف یک بار مصرف که روی آن را سوراح ایجاد کردید بگذارید و در روز هر موقع رطوبت پارچه کم شد با اسپری روی آن آب بپاشید و بگذارید تا جوانه بزند، اصولا بعد از ۳ الی ۴ روز جوانه می زند.

مرحله سوم: کاشت سبزه در تنگ

در ادامه باید کف تنگ مقداری سنگ سفید یا پوکه بریزید و بذر های جوانه زده را داخل آن قرار دهید و روی تنگ را یک سلفون بکشید و روی آن چند سوراخ ایجاد کنید و در نور زیاد غیر مستقیم قرار دهید و هر روز آب اسپری کنید تا جوانه ها رشد کنند و بعد سلفون بردارید و روزانه آب اسپری کنید ولی دقت کنید نباید آب داخل تنگ بماند وگرنه کپک می زند.

 

همچنین ببینید: سبزه تخم شربتی

 

فوت و فن های کاشت سبزه در تنگ ماهی

  1. برای جوانه زدن محیط باید گرم و مرطوب باشد.
  2. .بعد از این که کامل سبز شدن حتما محیط خنک نگه دارید تا خیلی بزرگ و بلند نشوند.
  3. محیط کم نور و تاریک بذر ها را ریز و نازک سبز می شوند.
  4. مدت جوانه زدن تخم کدو یا آفتاب گردان ۱ الی ۲ روز می باشد شما می توانید از خاکشیر یا تخم شربتی برای سریع تر شدن جوانه ها نیز استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سبزه عروسکی با بطری نوشابه

 

فیلم کاشت سبزه در تنگ ماهی

از
2
دیدگاه