طرز تهیه خورش فسنجان با بلدرچین مجلسی و آسان مرحله به مرحله

دستور پخت خورش فسنجان با بلدرچین

طرز تهیه خورش فسنجان با بلدرچین

 

خورش فسنجان با بلدرچین یکی از خورشت های بسیار خوشمزه می باشد که طعمی فوق العاده دارد زیرا قرار است از بلدرچین در تهیه این خورش جذاب تهیه شود. خورش فسنجون با بلدرچین علاوه بر‌مزه خوب آن از خواص بلدرچین نیز بهرمند است. بلدرچین نوعی پرنده کوچک است که جثه ای ریزی دارد. اما بلدرچین دارای خواص زیادی است زیرا انواع ویتامین ها را با خود دارد که از مهمترین آن ها می توان به برای رفع کم خونی اشاره کرد زیرا بلدرچین دارای آهن است. تامین انرژی بدن مفید زیرا دارای ویتامین B است. بلدرچین برای پوست و مو نیز بسیار مفید و لازم است. شما می توانید بجای مرغ یا گوشت قلقلی از بلدرچین استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش فسنجان با بلدرچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش فسنجان با بلدرچین

  • بلدرچین ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • گردو ۳۰۰ گرم
  • رب انار ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش فسنجان با بلدرچین

مرحله اول: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و یا با چاقو ریز خرد کنید و با داخل قابلمه مورد نظر کمی تفاوت دهید تا سبک شود. حالا ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر آن آزاد شود. حالا گردو را اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت مواد

در ادامه گردو چرخ شده را افزوده و هم بزنید تا بوی خامی گردو گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد. دقت کنید خوب مواد تفت دهید زیرا گردو زود می سوزد. در ادامه دو لیوان آب سرد با چند قطعه یخ داخل خورش بریزید و حرارت ابتدا زیاد کنید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید تا ریز جوش بزند.

مرحله سوم: آماده سازی بلدرچین

بلدرچین ها را خوب بشورید و خشک کنید. به بلدرچین ها نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و داخل یک تابه کمی کره و روغن مایع بریزید و بلدرچین ها را داخل تابه تفت دهید و سرخ کنید.

مرحله چهارم: پخت خورش فسنجون با بلدرچین

در ادامه وقتی بلدرچین ها تغییر داد، به بلدرچین ها زعفران بزنید و به خورش که خوب به روغن افتاده اضافه کنید. در ادامه وقتی بلدرچین نیم پخت شد باید رب انار را اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید تا خورشت فسنجون جا افتاده شود. سپس خورش غلیظ شده را داخل کاسه ریخته و به دلخواه روی آن گلپر بریزید و به همراه پلو زعفرانی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش فسنجان با بلدرچین

  1. به دلخواه می توانید مقدار ترش و شیرینی این خورش را با ذائقه خود تنظیم کنید.
  2. در انتها می توانید به خورش کمی زعفران بزنید تا عطر طعم بهتری به آن بدهد.
  3. می توانید بجای رب انار از سه شیره استفاده کنید.
  4. انداختن یخ در خورشت باعث روغن افتادن آن می شود.
  5. مقدار افزودن رب انار روی رنگ خورش شما تاثیر دارد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه