طرز تهیه رشته پلو با خرما شیک و مجلسی به روش اصیل ایرانی

طرز تهیه رشته پلو با خرما

 

غذا های اصیل ایرانی ها بسیار خوشمزه هستند و یا این قرار است با رشته و خرما و کشمش تهیه شود که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای مهمانی یکی از گزینه های بسیار خوب است و شما می توانید از مرغ ریش شده یا مرغ تکه ای استفاده کنید و یا اگر می خواهید سریع تر آن را تهیه کنید از گوشت قلقلی نیز می توانید استفاده کنید. این پلو بسیار شیک و مجلسی است و شما می توانید برای مهمانی ها خود نیز این غذا را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رشته پلو با خرما را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۱/۲ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
برنج۳ پیمانه
رشته پلوییبه مقدار دلخواه
زرشک۱  ق غذا خوری
خرما۱۰ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچبهبه مقدار لازم

طرز تهیه رشته پلو با خرما

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار سینه مرغ را به همراه یک پیاز و کمی ادویه داخل قابلمه بریزید و روی مواد آب جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد از پخت سینه مرغ را ریش ریش کنید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: پخت برنج

در ادامه باید برنج را که از قبل خیس کردید روی حرارت قرار دهید و زمانی که نرم شد باید رشته پلویی خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از نرم شدن رشته پلویی آن را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و پلو را به همراه کمی دارچین بریزید و در انتها خرما های شسته شده را روی آن قرار دهید و دم بگذارید.

مرحله سوم: تفت دادن کشمش

در ادامه باید یک پیاز ریز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود و بعد کشمش را که از قبل خیس کردید به همراه کمی کره تفت دهید تا پفکی شود و بعد زرشک را اضافه کنید و تفت دهید و این مخلوط را کنار قرار دهید.

مرحله چهارم: سرو پلو

مرغ ریش شده را به همراه کمی کره و زعفران تفت دهید تا طلایی شود. زمانی که پلو دم کشید داخل دیس بکشید و روی آن را با مرغ و کشمش و خرما تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رشته پلو با خرما

  1. می توانید مواد مرغی را به همراه کشمش داخل پلو به صورت لایه ی قرار دهید و میل کنید و یا در انتها روی پلو قرار دهید.
  2. می توانید از هر طعم و مزه ی که دوست دارید و از انواع خرما ها استفاده کنید.
  3. ترکیب کمی زرشک با این مواد شیرینی کشمش و خرما را متعادل می کند.
  4. می توانید مرغ را به دلخواه به صورت مکعبی ریز خرد کنید و با مواد تفت دهید تا رشته پلو را زودتر تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه