طرز تهیه رشته عدس (رشته بی پلو) فوق العاده ساده به روش نیشابوری

 

طرز تهیه رشته عدس

 

به جز رشته پلو که محبوب ما ایرانی ها می باشد خیلی منع مصرف برنج دارند و یا حتی در رژیم غذایی بی سر می برند و نمی توانند برنج مصرف کنند بجای آن می توانید از این رشته ها به همراه عدس و کشمش و خرما استفاده کنید و یک غذای خوشمزه کامل و مقوی تهیه کنید. در گویس محلی نیشابوری به این غذا قوشتلی یا تلفظ های شبیه به این کلمه (خوشتلی و ..) می گویند و مهمولا در مهمونی ها کنار غذا های یک دیس رشته عدس گذاشته می شود. این غذا فوق العاده ساده است و شما می توانید با چند قلم مواد تهیه کنید. امروز در پارسی دی طر زتهیه رشته عدس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

عدس۱ پیمانه
رشته پلویی۱ بسته
کشمش۱/۲ بسته
خرمای هسته گرفته۱۰ عدد

طرز تهیه رشته عدس

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید عدس را برای ۲ ساعت خیس کنید، این کار باعث می شود بهتر پخته شود و اگر نفخ دارد گرفته شود. شما می توانید به دلخواه از عدس ریز یا درشت برای تهیه این غذا استفاده کنید. عدس را بعد از خیس کردن به همراه کمی آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا کاملا پخته و نرم شود.

مرحله دوم: پخت رشته

در ادامه داخل قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد از جوش خوردن کمی نمک داخل آبجوش  بریزید و رشته پلویی را داخل آب در حال جوش بریزید و بعد از ۱۰ دقیقه که رشته تقریبأ پخت، داخل صافی ریخته و آبکشی کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا باید عدس پخته شده را که از قبل آبکش کردید به رشته اضافه کنید. یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید و کف قابلمه مورد نظر روغن ریخته و می توانید ته دیگ دلخواه قرار دهید و عدس و رشته را اضافه کنید و روی درب قابلمه دمکین قرار دهید و دم بگذارید.

مرحله چهارم: تهیه رشته عدس

در ادامه کشمش ها را بشورید و نیم ساعت خیس کنید تا نرم شود و بعد داخل صافی ریخته تا آب اضافه آن از بین برود و سپس داخل کمی روغن تفت دهید و می توانید به دلخواه چند عدد خرما را هسته گیری کنید و کنار کشمش ها تفت دهید. برای سرو این غذا عدس و رشته را داخل دیس کشیده و از کشمش و خرما روی آن قرار دهید و میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رشته عدس

  1. موقع دم کشیدن عدس و رشته کمی روغن داغ کنید و روی عدس و رشته بریزید.
  2. در هنگام پخت عدس از کمی نمک اضافه کنید.
  3. در بعضی از رسپی از پیاز سرخ شده در این غذا نیز استفاده می شود.
  4. می توانید در مواد اولیه از گوجه یا زردآلو نیز استفاده کنید.
  5. عدس را با آبجوش بپزید و درب قابلمه را باز قرار دهید پوست از ان جدا نمی شود و ظاهر عدس ها خراب نمی شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه