طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی خوشمزه و مجلسی و ساده

طرز تهیه رشته پلو با گوشت

 

یکی از روش های تهیه این غذای سنتی ایرانی می باشد که شاید کمتر کسی آن را دوست نداشته باشد. رشته پلو یکی از غذاهای بسیار قدیمی است که در بیشتر شهرها این غذا به روش ها مختلف با گوشت قلقلی یا گوشت تکه ای یا مرغ تهیه می شود و بیشتر در نهار فردای عید طبخ می شود زیرا عده ای متعقد هستند با خوردن رشته پلو در عید رشته کارها برایشان آسان می شود. امروز در پارسی دی رشته با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

برنج۳ پیمانه
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
رشته پلویی۱۵۰ گرم
کشمش یا خرمابه مقدار لازم
پیاز داغبه مقدار لازم
زعفرانبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی مجلسی

مرحله اول: تهیه گوشت قلقلی

ابتدا پیاز را پوست گرفته و رنده ریز بزنید و آبش را بگیرید و به همراه گوشت و ادویه ها و نمک خوب مخلوط کنید و کمی ورز دهید تا منسجم شود سپس از گوشت به اندازه دلخواه برداشته و در دست گرد کنید و داخل سینی بگذارید و برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم: تفت دادن رشته

برنج را چندین بار شسته و بگذارید با مقدار نمک خیس بخورد. سپس رشته ها به ۳ یا ۴ قسمت خرد کنید و داخل تابه کمی مقداری چرب کردید به مدت چند دقیقه تفت دهید تا رشته خوش رنگتر شوند.

مرحله سوم: تهیه رشته پلو

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش باید و کف روی آن را بگیرید سپس رشته های تفت خورده را در ۴ دقیقه انتهای پخت برنج اضافه کنید و رشته پلو را آبکش کنید و صبر کنید تا آب اضافی آن خارج شود کف قابلمه مقداری روغن ریخته تا داغ شو سپس ته دیگ مناسب قرار دهید و رشته پلو را به مدت ۳۵ دقیقه دم بگذارید.

مرحله چهارم: سرخ کردن گوشت قلقلی و کشمش

در ادامه داخل یک تابه گود روغن ریخته تا داغ شود سپس گوشت قلقلی ها را سرخ کنید و از تابه خارج کنید. حالا کشمش ها را که از قبل کمی با آب گرم خیس کردید آبکش کنید و داخل همان تابه تفت دهید تا پف کنند.

مرحله پنجم: تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی

در ادامه کره را روی رشته پلو قرار دهید تا ذوب شود سپس به دلخواه زعفران را نیز اضافه کنید و بعد از پخت رشته پلو آن را داخل دیس کشیده و با گوشت قلقلی و کشمش یا خرما و پیاز داغ تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه رشته پلو با گوشت مجلسی

  1. شما می توانید گوشت را قلقلی نکنید و با پیاز تفت دهید و لابه لای رشته پلو استفاده کنید.
  2. به دلخواه در بین رشته پلو کمی ادویه پلویی و زیره اضافه کنید.
  3. می توانید به جای کشمش از خرما استفاده کنید.
  4. می توانید از گوشت خورشتی یا تکه ای نیز در تهیه این غذا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
17
دیدگاه