طرز تهیه رشته پلو با میگو لذیذ و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه رشته پلو با میگو

 

رشته پلو یکی از غذا های اصیل ایرانی می باشد که می توانید با گوشت و مرغ تهیه کنید و لی این بار قرار است از میگو برای تهیه این پلوی خوشمزه استفاده کنید. رشته پلو با میگو طعم و مزه خوبی دارد و خیلی سریع تهیه می شود زیرا پخت میگو زمان زیادی نمی گیرد و بعد از ۷ دقیقه تقت دادن حاضر می باشد، شما می توانید از انواع سایز میگو استفاده کنید و در کنار این پلو سرو کنید. میگو یکی از سخت پوستان دریایی می باشد که خواص فوق العاده زیادی دارد و شما می توانید برای رژیم کاهش وزن این غذا را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رشته پلو با میگو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۳ پیمانه
رشته پلویی۲۰۰ گرم
پیاز داغ۳ ق غذا خوری
میگو۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
کشمش پلویی۱/۲ پیمانه
دارچین۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه رشته پلو با میگو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را بشورید و با کمی آب خیس کنید، میگو ها را به همراه پیاز خلالی شده و ادویه ها و کمی زعفران دم کرده غلیظ مزه دار کنید و کنار قرار دهید تا میگو ها مزه دار شود. می توانید از کمی سرکه سفید نیز برای گرفتن بوی زهم میگو نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: پخت رشته پلو

در ادامه باید برنج را بپزید، می توانید به صورت کته یا آبکش این کار را انجام دهید. برنج را روی حرارت قرار دهید و زمانی که بجوش آمد کف روی برنج را بگیرید و در ۵ دقیقه انتهای رشته پلویی خرد شده را اضافه کنید و برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ قرار دهید و پلو را به همراه دارچین بریزید و دم بگذارید.

مرحله سوم: تهیه رشته پلو با میگو

در ادامه ییاز های میگو را جدا کنید و می توانید تفت دهید و یا دور بریزید. داخل تابه کمی کره و روغن و زعفران ریخته و میگو ها را با حرارت متوسط برای ۶ الی ۷ دقیقه تقت دهید تا پخته شود و داخل یک تابه دیگر کشمش پلویی را به همراه کمی کره تفت دهید تا پفکی شود و بعد از تابه خارج کنید و پیاز داغ را نیز کمی تفت دهید و حالا برای سرو این پلو رشته پلو را داخل دیس کشیده و به همراه پیاز داغ و میگو و کشمش میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رشته پلو با میگو

  1. برای روش پخته کته برای ۲ پیمانه برنج باید ۱ پیمانه آب بریزید و بعد نمک و روغن اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید و زمانی که جوش آمد رشته را افزوده و بعد از کشیدن شدن آب اضافه پلو را دم بگذارید.
  2. می توانید روی پلو کمی زعفران دم کرده برای عطر بیشتر بریزید.
  3. می توانید به دلخواه از ترکیب کشمش و گردو استفاده کنید.
  4. می توانید همه مواد را تهیه کنید و لای پلو قرار دهید.
  5. میگو را اگر زیاد تفت دهید لاستیکی می شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه

  • 66 ۱۰ ماه پیش

    رشته پلو غذای زمستونی ما کرجیهاس
    البته اینجوری نه…
    بعد از ابکش کردن رشته پلویی محلی و برنج میایم کف قابلمه رو چرب میکنیم و ته دیگ سیب زمینی میذاریم بعد لایه لایه برنج و رشته رو میذاریم و لابه لاش لبو ، هویج و کلم خرد شده میذاریم تا دم بکشه
    و بعدش با ماست و سیر رنده شده میخوریم و خیلی مقویه

    پاسخ