طرز تهیه شربت آلبالو با هسته خیلی خوشمزه و ساده بدون مربا + فیلم

دستور تهیه شربت آلبالو با هسته

طرز تهیه شربت آلبالو با هسته

 

شربت آلبالو با هسته یکی از روش های تهیه شربت آلبالو می باشد که فوق العاده خوشمزه و ساده است و نیازی به گرفتن هسته آلبالو نیست و شما می توانید در کمتر از ۴۰ دقیقه یک شربت فوق العاده داشته باشید. شاید برای شما هم پیش بیاید که مقدار زیادی آلبالو دارید و زمان کافی برای جداسازی هسته آن ندارید و بهترین راه همین رسپی زیر می باشد که به شما کمک می کند یک شربت بهاری خوشمزه با طعم عالی و بدون شکرک داشته باشید. به همراه این آموزش ویدیو مربوط به همین پست نیز در انتهای پست آورده شده است تا بتوانید به راحتی این شربت خوشمزه و غلیظ را در خانه تهیه و نوش جان کنید. فصل بهار و تابستان بهترین موقع برای تهیه شربت های و مربا های مختلف می باشد که تهیه آن ها در خانه بسیار مقرون به صرفه و راحت است. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت آلبالو با هسته بدون مربا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو با هسته به پیمانه

  • آلبالو ۱.۵ کیلوگرم
  • شکر ۱.۵ کیلوگرم
  • آب ۳ لیوان
  • آبلیمو ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه شربت آلبالو با هسته و بدون مربا + فیلم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا آلبالو ها را شسته و دم آن را جدا کنید. برای شستن آلبالو بهتر است آن ها را داخل یک لگن آب ریخته و بگذارید برای چند دقیقه بماند و بعد آبکش کنید و این کار را چند بار انجام دهید تا آلبالو ها تمیز شوند.

مرحله دوم: پخت آلبالو

آلبالو شسته شده و خشک شده را داخل قابلمه ریخته و به آن آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و برای ۸ دقیقه بگذارید تا بجوشد. مهم ترین نکته این است که اصلا در ین ۸ دقیقه نباید هم بزنید تا آلبالو ها له نشوند.

مرحله سوم: افزودن شکر

بعد از ۸ دقیقه آلبالو ها را آبکش کنید و آب حاصل از آن را داخل قابلمه ریخته و هم وزن آن شکر بریزید. حرارت را ابتدا بالا ببرید تا شکر حل و بجوش بیاید و نباید در این مرحله نیز مواد را هم بزنید. در این زمان کف روی شربت را مداوم بگیرید تا در انتها شربت یکدست و غلیظی داشته باشید.

مرحله چهارم: تهیه شربت آلبالو با هسته

در انتها آبلیموترش را داخل یک کاسه بریزید و با فرچه دور تا دور قابلمه را دورگیری کنید این کار مانع شکرک زدن شربت می شود. بعد ز ۲۰ دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود و بعد در شیشه تمیز بریزید. آلبالو های باقی مانده را می توانید آلبالو خشکه کنید و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت آلبالو با هسته بدون مربا

  1.  شربت بعد از خنک شدن غلیظ می شود.
  2. به ازای هر نیم کیلو آلبالو باید ۱ لیوان آب در نظر بگیرید.
  3. مقدار شکر بسته به ترشی و شیرینی آلبالو ها دارد.
  4. زیاد پختن شربت باعث تیرگی شربت می شود.
  5. صبر کنید تا کامل خنک شود و بعد در شیشه تمیز و عاری از هرگونه چربی بریزید.

همچنین ببینید  

از
10
دیدگاه

  • فرشید ۱۰ ماه پیش

    مرررررررسی

    پاسخ