طرز تهیه کوفته مرغ با سس بادمجان فوق العاده خوشمزه و لذیذ به روش ترکی

دستور پخت کوفته مرغ با سس بادمجان

طرز تهیه کوفته مرغ با سس بادمجان

 

کوفته مرغ با سس بادمجان یکی از کوفته های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با سس مخصوص بادمجان کبابی تهیه می شود و روش تهیه بسیار آسانی دارد. این کوفته خوشمزه و ساده با سینه و ران چرخ شده مرغ تهیه می شود و شما می توانید به همراه نان تازه یا برنج و سالاد سرو کنید. این دسته غذا ها بیشتر برای کشور ترکیه می باشد که بادمجان کبابی را با گوشت یا مرغ ترکیب می کنند و یک غذای فوق العاده خوشمزه تهیه می کنند. این سس بی نظیر می باشد و شما می توانید با کوفته قلقلی نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوفته مرغ با سس بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوفته مرغ با سس بادمجان

  • سینه و ران مرغ ۲۵۰ گرم
  • بادمجان کبابی ۳ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته مرغ با سس بادمجان کبابی بسیار خوشمزه و راحت

مرحله اول : آماده سازی مرغ

ابتدا باید سینه و ران مرغ را از استخوان جدا کنید و چرخ کنید، می توانید از چرخ گوشت یا غذاساز برای پوره کردن مرغ استفاده کنید. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه مرغ چرخ شده و کمی زعفران و ادویه ها و نمک خوب ورز دهید تا مواد مسنجم شود.

مرحله دوم: سرخ کردن کوفته مرغ

مواد کوفته را برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مسنجم شود و مرغ ها مزه دار شوند. سپس دست های خود را خیس کنید و از مواد مرغی بردارید و به شکل توپ تهیه کنید. سپس داخل تابه به همراه کمی زعفران سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله سوم: تهیه سس بادمجان

بادمجان ها را روی گاز قرار دهید تا کبابی شود و بعد داخل یک نایلون بگذارید تا با ایجاد بخار پوست بادمجان به راحتی کنده شود. بادمجان را ساطوری کنید و داخل تابه کمی تفت دهید و بعد از ۵ دقیقه باید گوجه فرنگی پوره شده و له شده را اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود.

مرحله چهارم: پخت کوفته مرغ با سس بادمجان

در ادامه باید سیر رنده شده را به همراه رب اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و عطر سیر بلند شود. کوفته مرغ را داخل سس قرار دهید و به آن ۱/۲ پیمانه آب جوش اضافه کنید و درب تابه را بسته و برای نیم ساعت روی حرارت کم بگذارید تا سس غلیظ شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوفته مرغ با سس بادمجان خوشمزه و سریع

  1. استفاده از ران و سینه مرغ همزمان به دلیل خشک نشدن کوفته ها می باشد.
  2. اگر طعم سیر را دوست ندارید حذف کنید و از پودر سیر استفاده کنید.
  3. سس باید کاملا غلیظ و کم آب باشد.
  4. افزودن رب دلخواه است ولی باعث خوشرنگ شدن کوفته مرغ می شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه