طرز تهیه مانیسا کباب ترکی فوق العاده خوشمزه و لذیذ با سس مخصوص

طرز تهیه مانیسا کباب

یکی از انواع غذا های ترکی و بسیار خوشمزه می باشد که در شهر مانیسا ترکیه تهیه می شود به همین دلیل به مانیسا کباب نام گذاری شده است. مانیسا کباب به فرم و شکل لوله ای تهیه و درست می شود و می توانید آن را با نان سرو کنید. یکی از مواد اصلی و لازم برای خوشمزه کردن این کباب بی نظیر و لذیذ اضافه کردن کره به آن می باشد و شما می توانید مانیسا کباب را خیلی راحت و سریع برای زمان هایی که هوس یک غذای خوشمزه و متفاوت کرده اید درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه مانیسا کباب به همراه سس مخصوص آن را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۱ کیلو
پیاز۲ عدد
کره۱/۵ ق غذا خوری
آرد سوخاری۱/۲ پیمانه
نمک۲ ق مربا خوری
فلفل سیاه۱ ق مربا خوری
فلفل قرمز۱ ق مربا خوری

مواد لازم برای تهیه سس

کره۱/۵ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
گوجه۶ عدد
گوجه کبابی۲ عدد
فلفل سبز۴ عدد
سس فلفل۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه بیتی کباب ترکیه ای خوشمزه با خمیر یوفکا و سس مخصوص

طرز تهیه مانیسا کباب ترکی با سس خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پیاز را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را داخل غذاساز بریزید و پوره کنید و آب اضافه آن را خالی کنید. می توانید پیاز ها را با رنده ریز رنده کنید. گوجه ها را بشورید و آن ها را از وسط نصف کنید و داخل غذاساز بریزید تا پوره شوند. دو عدد از گوجه ها را بشورید و آن ها را روی تهته برش از وسط نصف کنید و کنار بگذارید برای تفت دادند. مقداری کره را داخل شیر جوش بریزید و با حرارت ملایم ذوب کنید و برای مرحله آخر کنار بگذارید. فلفل سبز ها را بشورید و کنار بگذارید. جعفری را بشورید و آب اضافه آن را بگیرید و روی تخته برش ساطوری خرد کنید و مواد را کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی کباب

برای آماده سازی کباب در یک کاسه ای گوشت چرخ کرده را به همراه آرد و پیاز از قبل آماده کرده بریزید و با کمک دست خوب ورز بدید. می توانید هنگام ورز دادن از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. سپس ادویه ها را که شامل نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه است را به مواد اضافه کنید و باز  هم ورز دهید تا ادویه باهم مخلوط شوند اندازه یک عدد نارنگی از گوشت ها بردارید و با دست آن را  به شکل لوله ای فرم دهید و داخل یک ظرف مناسب بچینید و بعد از اینکه همه گوشت ها فرم گرفتند به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا منسجم شوند.

مرحله سوم: آماده سازی سس

داخل تابه ای مناسب با حرارت ملایم کره را ذوب کنید. سپس رب گوجه فرنگی را به کره اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت رنگ رب باز شود و کمی تفت داده شود. سپس نوبت اضافه کردن سس فلفل  می باشد. سس فلفل را اضافه کنید و هم بزینید. گوجه های از قبل پوره شده را به همراه ادویه ها که شامل نمک و فلفل سیاه است به مواد اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید با حرارت ملایم سس غلیظ شود و به قوام برسد. بعد از اینکه سس به غلظت رسید زیر تابه را خاموش کنید.

مرحله چهارم: پخت کباب مانیسا

در تابه مناسب کمی کره یا روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس مواد گوشتی را از یخچال خارج کنید و کباب های لوله ای شده را داخل تابه قرار دهید و سرخ کنید. تو ابن مدت کباب ها را پشت و رو کنید تا همه قسمت های آن تفت داده شود و مغز پخت شوند. در چند دقیقه آخر تفت مواد، فلفل سبز های کامل را به همراه گوجه های خرد شده کنار کباب ها قرار دهید تا آن ها هم تفت داده شوند و کبابی شوند. بعد از این که مواد داده شد زیر شعله را خاموش کنید.

مرحله آخر: سرو مواد

نان پیده یا نان لواش یا تافتون را داخل ظرف مناسب قرار دهید و سس از قبل آماده شده را روی نان برزید و همه جای آن پخش کنید و کباب های تفت داده شده را روی سس قرار دهید و فلفل ها و گوجه های تفت داده شده را کنار کباب ها بچینید. سپس جعفری های ساطوری شده و کره از قبل ذوب شده را روی کباب ها بریزید. کباب مانیسا آماده است. نوش جان.

نکات کلیدی برای کباب مانیسا

  1. گذاشتن گوشت چرخ کرده داخل یخچال و استراحت دادند باعث می شود کباب ها منسجم شوند.
  2. در صورت نداشتن نان پیده، می توانید از نان لواش یا نان تافتون استفاده کنید.
  3. برای قرار دادن نان پیده زیر کباب ها، حتما داخل نان را خالی کنید.
  4. می توانید از مقداری سویا همراه گوشت استفاده کنید. در این صورت سویا را در غذاساز بریزید و بعد مخلوط کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه