طرز تهیه تریلیچه خانگی فوق العاده خوشمزه و ساده با سس کارامل به روش ترکی

دستور تهیه تریلیچه

طرز تهیه تریلیچه

 

تریلیچه یکی از کیک و دسر های ترکیه ای می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید این کیک با ۴ تخم مرغ تهیه می شود و بعد باید شربت مخصوص را تهیه کنید و در انتها با سس کاراملی آن را تزیین کنید. شما می توانید خودتان در خانه سس کاراملی تهیه کنید و یا می توانید از سس های کاراملی آماده استفاده کنید. شما می توانید این کیک بی نظیر را یک بار تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. برای پخت این کیک باید از یک قالب مستطیل یا مربع استفاده کنید و داخل همان ظرفی که کیک را می پزید سرو و برش بزنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تریلیچه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تریلیچه (کیک)

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۲/۳ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • خامه قنادی ۳۰۰ گرم
  • سس کارامل به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه شربت

  • خامه ۱۰۰ گرم
  • شیر ۱.۵ پیمانه

طرز تهیه تریلیچه ترکی خیلی خوشمزه و ساده در خانه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و یا می توانید از کاسه همزن دار نیز استفاده کنید و مواد را برای ۴ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود.

مرحله دوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید آرد و بیکنیگ پودر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و سه بار الک کنید و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. یک قالب مستطیل پیرکس را بردارید و مواد کیک را داخل آن ریخته و روی سطح آن را صاف کنید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود و بعد در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه بگذارید تا پخته شود.

مرحله سوم: تهیه شربت

خامه صبحانه را داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی بزنید تا تا یکدست شود و بعد کم کم شیر را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد از پخت کیک را از فر خارج کنید و با کمک خلا دندان روی کیک را سوراخ کنید و از شربت تهیه شده خامه و شیر روی آن بریزید و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه تریلیچه

در ادامه باید خامه قنادی را از قبل از یخچال خارج کنید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و بعد قالب را از یخچال خارج کنید و خامه را روی آن پخش کنید و صاف کنید و سس کاراملی را به صورت خطی بریزید و با کمک خلال دندان روی آن طرح ایجاد کنید و برای نیم ساعت استراحت دهید تریلیچه را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تریلیچه خانگی به روش ترکی با سس کاراملی

  1. می توانید در فر برقی با دمای ۱۶۰ نیز این کیک را بپزید.
  2. ظرف پیرکس مورد نظر نیازی به چرب کردن ندارد.
  3. می توانید مقداری شیر و خامه را بیشتر کنید تا بافت کیک خیس تر باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه تریلیچه خانگی فوق العاده خوشمزه و ساده با سس کارامل به روش ترکی
4.5 (90%) 4 votes