طرز تهیه دسر سارماسی ترکی فوق العاده خوشمزه و ساده با پودر نارگیل

طرز تهیه دسر سارماسی

 

 

یکی از انواع دسر های معروف ترکیه می باشد که بسیار خاص و مجلسی است و یک پیشنهاد ویژه برای پذیرایی از مهمان های ویژه می باشد. دسر سارماسی یک پودینگ کاکائویی ابریشمی می باشد که به صورت رول شده است که داخل رول خامه گذاشته می شود و روی آن پودر نارگیل ریخته می شود که ظاهری بسیار زیبا و شیک به این پودینگ خوشمزه می دهد. دسر سارماسی به دسر سلطان سارماسی معروف می باشد. حتما پیشنهاد می کنم این دسر زیبا و شیک را که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و لذت ببرید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه دسر سارماسی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد۳/۴ پیمانه
شکر۳/۴ پیمانه
پودر کاکائو۱/۴ فنجان
شیر۱ لیتر
کره۲ ق غذا خوری
پودر وانیل۱/۴ چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

پودر نارگیل۱/۲ پیمانه
خامه قنادیبه مقدار لازم

طرز تهیه دسر سارماسی ترکی

مرحله اول: آماده سازی پودینگ

در قابلمه مناسب آرد، شکر، پودر کاکائو و شیر را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا مواد به غلظت برسد و غلیظ شوند. وقتی مواد کمی جوشید نوبت اضافه کردن کره و وانیل را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کره به طور کامل در قابلمه ذوب شود و مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم: درست کردن لایه پودینگ

سینی فر را بیرون بیاورید و آن را کاملا تمیز و خشک کنید. سپس یک لایه پر روی سطح سینی پودر نارگیل بریزید تا کل سطح سینی سفید شود و همه قسمت ها پودر نارگیل باشد. بعد از این نوبت اضافه کردن مخلوط پودینگ داغ می باشد. پودینگ از قبل آماده شده را روی پودر نارگیل بریزید تا کاملا کل سینی را به طور یکنواخت پر کند. سپس با کمک فویل، روی سینی را بپوشانید و به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید. در صورتی که زمان کافی دارید می توانید مدت زمان را بیشتر کنید و سینی را بیشتر از ۲ ساعت داخل یخچال بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی دسر سارماسی

بعد از مدت ۲ ساعت، سینی را از یخچال خارج کنید و در کاسه ای مناسب خامه قنادی یا خامه سفت شده را به شیر اضافه منید و با همزن برقی هم بزنید تا خامه فرم بگیرد. سپس خامه فرم گرفته را به روی پودینگ اضافه کنید و با لیسک همه قسمت ها را پر کنید و خامه را پخش کنید. سپس با استفاده از یک چاقوی تمیز و تیز روی پودینگ برس بزنید. پودینگ را به ۵ قسمت مساوی تقسیم کنید و با کمک لیسک پودینگ را رول کنید تا خامه لابه لای پودینگ رول شده قرار بگیرد. سپس به آرامی آن ها را بردارید و داخل ظرف منایب فرار دهید. پودینگ شما آماده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دسر سارماسی ساده و خوشمزه

  1. می توانید از تیکه های نارگیل خرد شده یا یک موز درسته استفاده کنید.
  2. می توانید بجای پودر نارگیل از بیسکویت پودر شده استفاده کنید.
  3. می توانید برای تزئین بیستر از خلال پسته روی دسر استفاده کنید.
  4. مقدار اضافه کردن خامه اختیاری می باشد و اگر دسری با خامه بیشتر یا کمتر دوست دارید، مقدار را تغییر دهید.
  5. خامه قنادی را می توانید از لوازم قنادی تهیه کنید و نمی توانید خامه صبحانه را جایگزین خامه قنادی کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه