طرز تهیه ته چین گردو خیلی خوشمزه و عالی بدون مرغ و گوشت

 ته چین گردو

 

ته چین گردو یکی از ته چین های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که بدون گوشت و مرغ تهیه می شود و شما می توانید یک غذای عالی و درجه یک برای مهمانی ها با بادمجان تهیه کنید. بافت این ته چین بسیار عالی و ترد می باشد و شما می توانید به دلخواه داخل قابلمه یا فر این ته چین گردو را تهیه کنید. ته چین ها جزء دسته غذا های بسیار محبوب بین ما ایرانی ها می باشد که برای مجالس گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ته چین گردو بدون گوشت و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای ته چین گردو عالی و خوشمزه

پیاز ۲ عدد
گردو ۲ مشت
بادمجان۲ عدد
برنج۲ پیمانه
زرشکیک مشت
ماست۳ ق غذا خوری
زرده۱ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
کره۱ ق غذا خوری
گلاب۱ ق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
تخم مرغ۲ عدد

طرز تهیه ته چین گردو مجلسی و خوشمزه با بادمجان و زرشک

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید برنج را با بشورید و با کمی نمک خیس کنید. بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید، سپس برای  دقیقه داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و یا می توانید فقط کمی نمک بزنید و بعد آبکشی کنید و بشورید و داخل روغن سرخ کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

هرچقدر پیاز این ته چین بیشتر باشد طعم بهتری خواهد داشت. پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد گردو های خرد شده را اضافه کنید و به همراه آن زرشک را بیفزاید و تفت دهید تا بوی خامی گردو ها نیز گرفته شود، این مایه میانی را نیز کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه مایه ته چین

یک عدد زرده و تخم مرغ کامل را به همراه ماست داخل یک کاسه ریخته و کمی هم بزنید و بعد کره ذوب شده و کمی نمک و گلاب را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت ته چین گردو

برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوش بیاید و کمی زنده تر از همیشه برداشته و آبکش کنید، نیمی از برنج را با مواد ته چین مخلوط کنید و کف قابلمه روغن ریخته و برنج آغشته به مواد ته چین را اضافه کنید و صاف کنید و بعد بادمجان ها و مواد گردو را بریزید و باقی مانده برنج سفید را روی ته چین ریخته و دمکنی قرار دهید و برای ۵ دقیقه بگذارید تا طلایی و برشته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته چین گردو بدون گوشت و مرغ با بادمجان

  1. بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید تا خوب ته چین ته دیگ بزند.
  2. ماست باید سفت باشد و ماست شل و آبکی مناسب ته چین ها نیست.
  3. روی بادمجان ها کمی پودر دارچین بریزید.
  4. به دلخواه می توانید با مرغ ریش شده یا گوشت چرخ کرده نیز این ته چین را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه