طرز تهیه تن ماهی با رب گوجه و سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه و فوری

دستور پخت تن ماهی با رب گوجه

طرز تهیه تن ماهی با رب گوجه

 

تن ماهی با رب گوجه یکی از غذا های بسیار ساده و خوشمزه می باشد که شما می توانید این تن ماهی خوشمزه را به سادگی در خانه تهیه کنید. تن ماهی به صورت آبپز شده زیاد طعم خاصی ندارد ولی اگر کمی با پیاز و رب تفت دهید و به همراه یک پلو زعفرانی میل کنید بسیار خوشمزه و لذیذ تر می شود. شما می توانید روی تن ماهی کمی آب نارنج بریزید و به دلخواه کمی زرشک تفت دهید و روی پلو بریزید. تن ماهی با رب گوجه در کنار انواع ترشی ها بسیار خوشمزه می شود و می تواند ایده یک غذای خوشمزه و ساده باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه تن ماهی با رب گوجه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تن ماهی با رب گوجه

  • تن ماهی ۱ عدد
  • برنج ۲ پیمانه
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • شوید خشک شده ۱ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • زرشک ۲ ق غذا خوری
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه تن ماهی با رب گوجه خوشمزه و فوری

مرحله اول: آماده سازی برنج

ابتدا برای تهیه این غذا باید برنج را تهیه کنید. برنج را با کمی نمک خیس کنید و برای ۱ ساعت کنار قرار دهید و بعد روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. می توانید به دلخواه برنج را به صورت کته یا آبکش دم کنید. اگر به صورت کته قرار است دم کنید آب را کم بریزید و بعد از کم شدن آب روی آن چند سوارخ ایجاد کنید و برنح را دم بگذارید و یا می توانید آبکش کنید و با ته دیگ دلخواه میل کنید. نوش جان

مرحله دوم: اماده سازی تن ماهی

در ادامه تن ماهی را داخل آب قرار دهید و روی حرارت بگذارید و برای ۲۰ دقیقه زمان بگیرید تا پخته شود و باکتری مضر آن کشته شود. اگر قوطی تن ماهی باد کرده است آن را مصرف نکنید زیرا نشانه رشد میکروب ها و باکتری ها داخل کنسرو می باشد.

مرحله سوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید. حالا تن ماهی را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا باز شود و بعد شوید و در انتها رب ادویه ها را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله چهارم: تهیه تن ماهی با رب گوجه

در ادامه تابه مواد تن ماهی را از روی حرارت بردارید. سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سرخ شود. زرشک را نیز به همراه کمی شکر تفت داده تا پفکی شود و در انتها روی برنج بریزید و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تن ماهی با رب گوجه با سیب زمینی سرخ کرده

  1. می توانید به دلخواه قارچ یا فلفل دلمه نیز اضافه کنید.
  2. می توانید شوید را حدف کنید و یا به همراه برنج دم کنید.
  3. اگر سیر را دوست ندارید حذف کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه