طرز تهیه پلو شوشتری با گوشت چرخ کرده با طعم فوق العاده و خوشمزه و فوری

دستور پخت پلو شوشتری با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه پلو شوشتری با گوشت چرخ کرده

 

پلو شوشتری با گوشت چرخ کرده یکی از پلو های بسیار خوشمزه و ساده و فوری می باشد که شما می توانید این پلو خوشمزه را با گوشت چرخ کرده تهیه کنید. برای تزیین می توانید از فیله مرغ حلزونی شده استفاده کنید و این پلوی شوشتری خوش عطر و مزه را برای نهار یا شام تهیه کنید. همان طور که می دانید پلو شوشتری با لوبیا چشم بلبلی تهیه می شود و شما می توانید از شب قبل لوبیا را خیس کنید و یا بپزید و در یخچال داشته باشید و هر موقع که دوست داشتید این پلو را تهیه کنید. البته برای نگه داری طولانی مدت لوبیا می توانید آن را در فریزر نگهداری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلو شوشتری با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پلو شوشتری با گوشت چرخ کرده

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • برنج ۳ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • شوید خشک یا تازه ۱/۲ پیمانه
  • لوبیا چشم بلبلی ۱ پیمانه پخته شده
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پلو شوشتری با گوشت چرخ کرده و فیله حلزونی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید لوبیا چشم بلبلی را از شب قبل یا برای ۱۲ ساعت خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و بهتر پخته شود و در طول این مدت آب لوبیا را عوض کنید. لوبیا را به همراه کمی آب بپزید و آبکش کنید و یا برای سهولت در کار می توانید از زودپز استفاده کنید تا سریعتر لوبیا پخته شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و هم بزنید و بعد در ادامه لوبیا پخته شده اضافه کمی تفت دهید و در انتها شوید خشک و کمی ادویه ها را اضافه کنید و روی مواد ۱/۲ پیمانه آب بریزید تا گوشت خوب پخته شود.

مرحله سوم: تهیه پلو شوشتری با گوشت چرخ کرده

در ادامه باید برنج را که از قبل شسته و با کمی نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوش بیاید و کف روی برنج را بگیرید و آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مورد نظر را قرار دهید و برنج را با مواد گوشت و لوبیا به صورت لایه ای داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و روی مواد در انتها کمی زعفران و کره قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود. برای سینه حلزونی نیز باید سینه را برش بزنید و با بیفتک بکوبید و با کمی زعفران و ادویه طعم دار کنید و به صورت رولی بپچید و با خلال دندان فیکس کنید و داخل تابه سرخ کنید. در انتها روی پلو قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پلو شوشتری با گوشت چرخ کرده خوشمزه و لذیذ

  1. شوید خشک عطر بیشتری به پلو می دهد.
  2. سینه حلزونی را می توانید حذف کنید و با گوشت چرخ کرده سرو کنید.
  3. به دلخواه می توانید کمی از ادویه پلویی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه پلو شوشتری با گوشت چرخ کرده با طعم فوق العاده و خوشمزه و فوری
3 (60%) 4 votes