طرز تهیه نان پف دار و حجیم خانگی بدون فر و خمیرمایه مرحله به مرحله

دستور پخت نان پف دار 

طرز تهیه نان پف دار بدون فر

نان پف دار یکی از روش های خوشمزه و ساده برای تهیه نان می باشد برای زمانی که فر و خمیرمایه ندارید و خیلی راحت می توانید با چند قلم مواد یک نان پف دار خوشمزه تهیه کنید و اگر دوست دارید روی نان نیز طلایی شود باید نان را بعد از پخت برگردانید و صبر کنید تا طرف دیگر نیز پخته شود. نان پف دار بدون فر را می توانید برای عصرانه و صبحانه تهیه کنید و اگر دوست دارید می توانید مقدار شکر را بیشتر بریزید و یا می توانید با انواع سس های شکلاتی و یا عسل و مربا این نان را سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان پف دار و حجیم خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان پف دار و حجیم در خانه

  • ماست ۱ پیمانه و ۱/۴ پیمانه
  • روغن ۱/۳ پیمانه
  • شکر ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
    آرد ۲ پیمانه

طرز تهیه نان پف دار و خوشمزه و ساده بدون فر در تابه یا قابلمه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید ماست و شکر را باهم همزن دستی خوب بزنید تا مخلوط شود و بعد روغن مابع را اضافه کنید و هم بزنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه باید مخلوط آرد را طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک یا همان قاشق خوب هم بزنید تا آرد به خوبی داخل مواد باز شود. دقت کنید خمیر این نان چسبنده است و اصلا نیازی نیست مجدد آرد اضافه کنید تا خمیر شکل بگیرد و همان مقدار آرد دستور کافی است.

مرحله سوم: پخت نان پف دار

در ادامه باید تابه یا قابلمه مورد نظر را با روغن چرب کنید و مواد را داخل تابه بریزید و روی آن را صاف کنید. حالا داخل یک کاسه کوچک کمی زرده و زعفران را باهم بزنید تا مخلوط شود و بعد با کمک فرچه روی سطح نان بزنید و به دلخواه کنجد بپاشید و بعد روی درب تابه دمکنی قرار دهید و برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان دهید تا نان پف دار بدون فر پخته شود و بعد از پخت برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته و طلایی شود به همین راحتی نان پف دار خوشمزه حاضر است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان پف دار بدون فر و خمیرمایه و تخم مرغ در ۳۰ دقیقه

  1. حتما از دم کنی استفاده کنید و باید برای پخت کیک یا نان های تابه ای از شعله پخش کن استفاده کنید تا دما را به طور یکسان پخش کند و یک قسمت نسوزد.
  2. برای رومال می توانید فقط از زرده یا کمی زعفران غلیظ استفاده کنید.
  3. از آرد سفید قنادی استفاده کنید تا رنگ نان روشن بماند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه نان پف دار و حجیم خانگی بدون فر و خمیرمایه مرحله به مرحله
3.8 (76.67%) 6 votes