طرز تهیه نان ویانا خانگی حجیم و خوشمزه و نرم با خمیر مایه + عکس مراحل

دستور پخت نان ویانا

طرز تهیه نان ویانا

 

نان ویانا یکی از نان های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این نان خوشمزه و حجیم را می توانید برای سرو غذا های مختلف استفاده کنید. تمامی مواد لازم این نان هم به پیمانه و هم گرم گفته شده است که بتوانید به راحتی این نان را تهیه کنید. در این نان از خمیر مایه استفاده می شود و بهتر است از خمیرمایه ی استفاده کنید که تازه باشد و حتما از سالم موندن آن مطمئن باشید و یا می توانید از مخمر فوری استفاده کنید که دیگر نیازی به عمل آوری ندارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان ویانا را به شما آموزش خواهیم داد همرا ما باشید.

مواد لازم نان ویانا

  • آرد ۴۰۰ گرم معادل ۳ پیمانه
  • شیر ۱۸۰ گرم معادل ۱ پیمانه سر خالی
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۱۵ گرم معادل ۱ ق غذا خوری
  • کره ۴۵ گرم معادل ۱/۴ پیمانه
  • مایه خمیر ۵ گرم معادل ۱ ق مربا خوری
  • نمک ۵ گرم معادل ۱ ق مربا خوری
  • تخم مرغ کامل به همراه کمی وانیل برای رومال

طرز تهیه نان ویانا خوشمزه و حجیم به روش اصلی

مرحله اول: عمل آوری خمیر

ابتدا باید خمیرمایه را باید عمل بیاورید برای این کار خمیر مایه را به همراه شکر و شیر مخلوط کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیرمایه عمل بیاید. دقت کنید اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید نیازی نیست این مرحله را انجام دهید و دقت کنید که دمای شیر ولرم باشد.

مرحله دوم: مخلوط کردن خمیر

در ادامه باید خمیرمایه عمل آمده را به همراه آرد و نمک و تخم مرغ و کره نرم شده باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. خمیر را باید برای ۱۰ دقیقه ورز دهید و اگر نیاز بود و خیلی خمیر شل بود کمی آرد اضافه کنید و هم بزنید و خمیر را به شکل توپ در بیاورید و در یک کاسه چرب شده به مدت ۱ ساعت استراحت دهید تا خمیر ور بیاید و پف کند.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

در ادامه باید خمیر را به چانه های ۸۰ گرمی تقسیم کنید و روی سینی آردپاشی شده قرار دهید و ده دقیقه به آن استراحت دهید تا چانه ها مجدد استراحت کنند. هر چانه را به صورت بیضی باز کنید وقتی به صورت بیضی در آوردید رول کنید همانند عکس سپس از وسط با انگشت ببتدید و در سینی فر با فاصله از هم قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت نان ویانا

یک تخم مرغ کامل را بزنید تا از لختگی خارج شود و وانیل را اضافه کنید و با کمک یک تیغ روی نان ها خط ایجاد کنید و مجدد برای ۳۰ الی ۴۵ دقیقه استراحت دهید. سینی فر را در فر از قبل گرم شده به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه با دمای ۲۱۰ درجه قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان ویانا خوشمزه و حجیم در فر

  1. این دستور حدود ۹ تا نان به شما می دهد.
  2. برای پخت این نان باید کانوکشن شما روشن باشد و اگر ندارید در انتها گریل را روشن کنید.
  3. مقدار آرد تقریبی می باشد و به بسته به نوع آرد کمی کمتر یا بیشتر می خواهد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه نان ویانا خانگی حجیم و خوشمزه و نرم با خمیر مایه + عکس مراحل
3.7 (73.33%) 3 votes