طرز تهیه نان بروتچن آلمانی حجیم و خوشمزه با روغن زیتون

طرز تهیه نان بروتچن

 

نان بروتشن یکی از نان های خوشمزه می باشد که اصالت این نان برای کشور آلمان است. عطر و طعم روغن زیتون در این نان بی نظیر می باشد و یک نان خوشمزه و مناسب صبحانه یا عصرانه می باشد. خمیر این نان نیاز به چندین مرحله استراحت دارد تا به بافت عالی برسد. شما می توانید این نان خوشمزه را برای وعده افطار در ماه مبارک رمضان نیز تهیه کنید و لذت پختن نان در منزل را تجربه کنید در هنگام پخت نان بروتچن بوی آن کل فضای خانه را در برمی گیرد. این نان در هر منطقه از کشور آلمان نام های دیگری نیز دارد و برای یک نان همبرگر نیز گزینه مناسبی است. امروز در پارسی دی نان بروتچن حجیم با روغن زیتون را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۶۰۰ گرم
روغن زیتون۶۰ میلی لیتر
بهبود دهنده۱ ق چای خوری
نمک۲ ق چای خوری
آب حدود۲ پیمانه
خمیر مایه۱ ق مربا خوری سر پر
شکر۲ ق چای خوری

طرز تهیه نان بروتچن آلمانی

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

ابتدا ۱/۴ پیمانه از آب ولرمی که در دستور گفته شده را داخل یک کاسه یا لیوان بلند ریخته و با خمیرمایه و شکر مخلوط کنید و دری روی ظرف بگذارید و به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خمیر مایه عمل بیاد بهتر است درجه حرارت آب ۵۰ درجه باشد یعنی به طوری که انگشت را داخل آب فرو کنید گرما را احساس کند ولی نسوزد.

مرحله دوم: آماده سازی آرد

در این مدت که خمیرمایه در مرحله عمل آوری است آرد و نمک و بهبود دهنده را با هم داخل کاسه بریزید و مخلوط کنید سپس سه بار الک کنید تا سبک و یکدست شود شما می توانید بهبود دهنده را از عطاری یا لوازم قنادی تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر

در ادامه خمیرمایه عمل آمده را به مخلوط آرد اضافه کنید و مابقی آب را بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید تا مانند خمیر شود سپس در انتها روغن زیتون را بریزید حتما دقت کنید نباید همه آب را بریزید به صورت تدریجی سپس خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه خوب ورز دهید می توانید از استند میکسر استفاده کنید و یا با دست خمیر را خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود.

مرحله چهارم: استراحت خمیر

از خمیر به اندازه چونه های ۷۰ گرمی بگیرید و داخل یک سینی آردپاشی شده قرار دهید و روی خمیر ها را بپوشانید سپس به مدت ۱۵ دقیقه خمیر را استراحت دهید بعد از تایم استراحت داخل سینی رو با کاغذ تفلون یا کاغذ روغنی که کمی روی آن را چرب کردید بپوشانید و چونه ها را داخل آب زده و بعد داخل مغز کنجد و دانه چیا بزنید و در سینی با فاصله بچینید. یا به دلخواه می توانید با تیغ برش هایی روی خمیر ایجاد کنید و مجدد روی چونه ها پلاستیک چرب شده بکشید و برای مدت ۱ساعت دهید.

مرحله پنجم: پخت نان بروتچن

در ادامه فر را از قبل گرم کنید سپس سینی را داخل فر گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا نان ها پخته شوند به همین راحتی نان بروتشن ما حاضر شد نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت نان بروتچن آلمانی

  1. برای حفظ لطافت نان بهتر است یک کاسه آبجوش داخل فر قرار دهید.
  2. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  3. استراحت دوم خمیر بستگی به محیط گرمی که خمیر را می گذارید می باشد ممکن است ۳۰ تا ۱.۵ زمان ببرد.
  4. افزودن دانه چیا و کنجد اختیاری می باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه